فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران:

ارتش از روز اول شیوع کرونا در کنار وزارت بهداشت بود

علیرضا زالی گفت: ارتش از روز اول شیوع بیماری کرونا در کنار ما بود و همه امکانات خود را در اختیارمان گذاشت که این اتفاق قابل تقدیر و تشکر ویژه است.
کد خبر: ۴۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ - 19July 2021

ارتش از روز اول شیوع کرونا در کنار ما بودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران در جریان افتتاح مرکز واکسیناسیون دژبان ارتش که با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، اظهار داشت: مجدداً شاهد تجلی یک نماد زیبا از مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مردم دوستی ارتش محترم جمهوری اسلامی ایران هستیم. واکسیناسیون امروز بحث روز اجتماعی ماست و همه دستگاه‌های مختلف در تلاش هستند که با همگرایی بتوانند این مسئله بسیار مهم اجتماعی و بهداشتی را به سرانجام مطلوب برسانند. جا دارد که من از تمام دستگاه‌های مختلف از جمله عزیزانمان در ارتش سپاس ویژه داشته باشم.

وی افزود: هشتاد و یکمین مرکز تزریق واکسن کرونا به همت ارتش افتتاح شد که به صورت خودرویی میزبان شهروندان تهرانی است. ان‌شاءالله در برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت، تا انتهای هفته مراکز جدیدی هم افتتاح خواهد شد. افزایش مراکز واکسیناسیون بهترین راه حل برای کاهش ازدحام مراجعین و تشکلی صف‌های طولانی مردم برای تزریق واکسن در این مراکز است. خوشبختانه مجموعه نیرو‌های مسلح و از جمله ارتش در کنار و همگام با ما حرکت می‌کنند. مسئله بعدی که خیلی به ما کمک می‌کند افزایش شیفت‌های مربوطه است که خوشبختانه در این زمینه کار‌های خوبی انجام گرفته و خواهد گرفت.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران تصریح کرد: ما در تهران حدود ۴۰ هزار دوز واکسن تا الان تزریق کرده‌ایم و هر روز این آمار رو به افزایش خواهد بود. در روز گذشته که میزان واکسیناسیون در کشور به ۳۲۰ هزار دوز رسید، ۱۳/۵ درصد از آن را ما در تهران به ثبت رساندیم و این نشان می‌دهد که حجم قابل توجهی از واکسیناسیون کشور امروز در تهران در حال انجام است؛ بنابراین ما نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی لجستیکی فراوان‌تری هستیم و در این زمینه برای طراحی لجستیک حضور سایر نیرو‌ها به خصوص نیرو‌های مسلح می‌تواند یک فرصت کاملاً مغتنم باشد.

وی در ادامه گفت: ما واقعاً از این نگاه سخاوتمندانه و ملی همه عزیزانمان در ارتش تشکر می‌کنیم و من به طور ویژه جا دارد که از امیر دریادار سیاری معاون محترم هماهنگ کننده ارتش که همواره نگاه سلامت‌محور و الطافی که ایشان به نیرو‌های بهداشت و درمان داشته‌اند تشکر کنم. امیر دریادار سیاری همواره در همه سلوک اجرایی و نظامی خود توجه ویژه به کنشگران بهداشت و درمان داشته‌اند و این یکی از خصلت‌های اجرایی ممتاز ایشان است و امروز حضورشان در این جلسه در واقع نشانگر همین موضوع است.

زالی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که ما با امیر دریادار سیاری داشتیم ایشان به این مسئله اشاره کردند که ارتش امکانات خود را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا تهران قرار خواهد داد تا بتواند با گسترش مراکز تجمیعی ان‌شاءالله از ازدحام‌ها و جدایی از صف‌های تشکیل شده برای واکسن جلوگیری شود. قرار است یک منطقه‌ای که به صورت عملیاتی به مدار خواهد پیوست را در شرق تهران با کمک عزیزان افتتاح کنیم و ارتش از روز اول در کنار ما بود و تمام امکانات خود را در اختیار ما گذاشت. ما روز جمعه توفیق این را داشتیم که به همراه وزیر بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بازدیدی از مجموعه واکسیناسیون ایران‌مال داشته باشیم که آنجا هم با مشارکت عزیزانمان در ارتش فعالیت‌هایش در حال انجام است و نظم و انظباط بسیار ستودنی در آنجا حاکم بود که مورد تقدیر وزیر بهداشت قرار گرفت. من در نهایت از مجموعه ارتش بابت همدلی و همگامی‌هایی که با ما داشتند بی نهایت تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار