گزارش ساواک از فعالیت‌های آیت‌الله مصطفی خمینی در ایام حج

در اسفند ۱۳۴۴ ساواک در گزارشی با امضای ناصر مقدم دستور داد تا فعالیت‌های پسر ارشد امام خمینی (ره) در مناسک حج تحت کنترل قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 20July 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در دوران مبارزات اسلامی ایام حج فرصت ویژه‌ای برای ساماندهی مبارزه، هماهنگی با انقلابیون و برنامه‌ریزی برای گسترش نهضت محسوب می‌شد. در سال ۱۳۴۴ آیت‌الله مصطفی خمینی (پسر امام خمینی (ره)) از سوی امام ماموریت داشت تا در ایام حج ضمن ارتباط‌گیری با انقلابیون، مسیر مبارزه را نیز برای آنان ترسیم کند.

در اسفند ۱۳۴۴ ساواک در گزارشی با امضای ناصر مقدم دستور داد تا فعالیت‌های وی در مناسک حج تحت کنترل قرار گیرند. در این سند آمده است:

گزارش ساواک از فعالیت‌های آیت‌الله مصطفی خمینی در ایام حج

«درباره: سید مصطفی مصطفوی خمینی فرزند آیت‌الله خمینی

طبق اطلاع، نامبرده بالا که فعلا مقیم عراق است در سال جاری جهت انجام مناسک حج به عربستان سعودی عزیمت خواهد کرد. با توجه به اینکه امکان دارد در کشور مزبور مبادرت به فعالیت‌هایی علیه مصالح کشور شاهنشاهی بکند؛ لذا با ایفاد دو قطه عکس مشارالیه به پیوست، خواهشمند است دستور فرمائید به نمایندگی آن اداره در کشور عربستان سعودی اعلام شود که اعمال و رفتار شخص مورد بحث و همراهان وی را به نحو مقتضی تحت نظر قرار داده و نتیجه را به این اداره کل اعلام فرمایند.»

گزارش ساواک از فعالیت‌های آیت‌الله مصطفی خمینی در ایام حج

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها