طرح ویژه حمایت از زائران کربلا در روز‌های عرفه و عیدقربان

آستان مقدس حسینی از طرح امنیتی و بهداشتی ویژه حمایت از زائران میلیونی کربلا در روز‌های عرفه و عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 19July 2021

طرح ویژ ه حمایت از زائران کربلا در روز‌های عرفه و عیدقربانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آستان مقدس حسینی از جزئیات طرح خود برای برگزاری موفق و ایمن زیارت عرفه و عید قربان در جوار مرقد و بارگاه امام سوم شیعیان (ع) خبر داد.

به گزارش موازین نیوز، «فاضل عوز» مشاور دبیر کل آستان مقدس حسینی در بیانیه‌ای اظهار داشت: به سفارش شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده مرجعیت عالیقدر شیعه و متولی قانونی آستان مقدس حسینی برنامه‌های راهبردی سالانه ویژه اعمال روز عرفه به اجرا درآمده و همه تلاش‌ها برای موفقیت آن به کار گرفته شده است.

او افزود: نشست گسترده‌ای با مقامات ذی‌ربط و امنیتی در دولت محلی، فرماندهی عملیات، فرماندهی پلیس و فرماندهی الحشد الشعبی با هدف یکپارچه شدن همه تلاش‌ها برای موفقیت انجام این زیارت میلیونی برگزار شده است.

وی افزود: آستان مقدس حسینی برنامه‌های فشرده‌ای برای تسهیل تردد زائران وضع کرده است و در‌های متعددی برای ورود زائران زن و مرد اخصاص داده شده است که هدف از آن تسهیل در تردد و ورود و خروج زائران و جابجایی آن‌ها در حرم شریف و حفظ سلامتی آنهاست.

این مسئول آستان مقدس حسینی تاکید کرد که به زائران توصیه خواهد شد دستور العمل‌های بهداشتی اعم از پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گفته او، جمعیت کشافه الوارث وابسته به آستان مقدس حسینی هم مسئول ضد عفونی مستمر و اجرای طرح بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از شیوع کرونا در میان زائران در روز مبارک عرفه است.

«عباس فضاله» رئیس حوزه انتظامی آستان مقدس حسینی هم گفت: آمادگی‌های لازم برای زیارت روز عرفه انجام شده و طرحی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی در استان کربلا تدارک دیده شده و با بخش‌های مختلف آستان مقدس حسینی برای تسهیل در تشرف زائران به مرقد امام حسین همکاری مشترک انجام می‌شود و بیش از دو هزار داوطلب برای این کار به کار گرفته شده است.

به گفته او سیستم در‌های الکترونیکی برای اندازه‌گیری دمای بدن زائران در هنگام ورود آن‌ها تعبیه شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار