حجت‌الاسلام سهرابی عنوان کرد؛

انتقاد سازمان تبلیغات اسلامی تهران از بی تدبیری در برگزاری مسلمیه

سهرابی گفت:اصلی‌ترین شرط برگزاری هیأت که برگزاری در فضای باز است رعایت شده بود، ولی متأسفانه هیچ نهادی، حاضر نشد وظیفه ساماندهی را به عهده بگیرد، در این شرایط طبیعی است که پروتکل‌ها رعایت نشود.
کد خبر: ۴۶۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸ - 19July 2021

انتقاد سازمان تبلیغات اسلامی تهران از بی تدبیری در برگزاری مسلمیهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برگزاری مراسم مسلمیه، پشت درب‌های بسته حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با همه گیری، کرونا، انتقاد سازمان تبلیغات اسلامی تهران را برانگیخت.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، با انتقاد از این وضعیت اظهار داشت: اصلی‌ترین شرط برگزاری هیأت که برپایی مجلس در فضای باز است، در این برنامه رعایت شده بود، ولی متأسفانه هیچ نهادی، حاضر نشد وظیفه ساماندهی و برقراری نظم را به عهده بگیرد، در این شرایط طبیعی است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی ضمن انتقاد به بسته بودن درب‌های حرم حضرت عبدالعظیم افزود: در آستانه محرم و در شرایطی که رسانه‌های معاند کمر به تعطیلی هیئت‌ها بسته‌اند، انتظار می‌رود همه نهاد‌هایی که دغدغه ترویج شعائر حسینی دارند، با احساس مسئولیت برای برقراری نظم و کمک به هیئت‌ها برای برقراری پروتکل‌های بهداشتی وارد میدان شوند، نه آنکه با فرار از مسأله موضوع را به حال خود رها کنند.

وی افزود: در ایام کرونا خصوصاً در مراسم‌های محرم سال گذشته، هیأت‌ها در میدان عمل، ثابت کردند که از متعهدترین اقشار در رعایت پروتکل‌ها هستند. در فضای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم نیز فضای باز موسّع برای برگزاری مراسم سنتی و ریشه دار مسلمیه وجود داشت. برآورد سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، این بود که امکان برگزاری طبق پروتکل‌ها فراهم است و سازمان تبلیغات، هم طرح اجرایی داشت و هم نسبت به عواقب تعطیلی این مراسم، تحلیل و تحذیر خود را به مسئولان ارائه کرده بود. با این حال، تدبیر مسئولان ذی ربط، متأسفانه به تعطیلی مراسم تعلق گرفت.

سهرابی در پایان تاکید کرد: اگر در برگزاری این مراسم، مانند محرم سال گذشته، به هیأتی‌ها و اقامه کنندگان عزای سیدالشهدا علیه السلام اعتماد می‌شد، و زمینه میدان داری برای هیأت‌ها فراهم می‌شد، قطعاً شاهد برگزاری مراسم با رعایت حداکثری پروتکل‌ها، می‌بودیم. شاید بتوان بروز چنین اتفاقاتی را اعتراض به نوع مدیریت عزیزانی دانست که تعطیل کردن برنامه‌های مذهبی را به عنوان اولین انتخاب مدیریتی خود، برمی‌گزینند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار