عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌گو با دفاع‌پرس:

میزان تولید واکسن کمتر از وعده‌های مسئولان است/ تلاش ۶ شرکت برای تولید واکسن کرونا

سامه‌یح نجف‌آبادی گفت: تولید واکسن کرونا به خوبی در حال انجام است اما میزان تولید پایین‌تر از گفته‌های قبلی مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام است.
کد خبر: ۴۶۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 23July 2021

تلاش 6 شرکت برای اولید واکسن کرونا/ تولید واکسن کمتر از وعده‌های مسؤولان استهمایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس درباره میزان تولید واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: آن‌طور که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرده بود که از اواخر بهار تولید ۳ میلیون دز در ماه واکسن شروع خواهد شد ولی هم‌اکنون پایان تیر است و صحبت‌های این مدیران درباره ۲.۵ میلیون دز واکسن کرونا در ماه است.

وی افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر افزایش تولید واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرده بودند که در شهریورماه هم به تولید ۱۰ میلیون دز بیشتر از تولیدات قبلی خواهیم رسید و در مجموع در این ماه ۱۳ میلیون دز واکسن تولید خواهد شد.

سامه یح نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تولید واکسن کرونا به خوبی در حال انجام است اما میزان تولید پایین‌تر از گفته‌های قبلی مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام است ولی ستاد اجرایی و وزارت بهداشت با قدرت به دنبال تولید بیشتر واکسن هستند.

وی عنوان کرد: امیدوارم که تمام توان و تلاش بخش‌های بهداشتی و درمانی کشور برای تولید دز‌های بیشتر واکسن کرونا باشیم تا بتوانیم هم واکسن بیشتری تولید کرده و هم به صورت عادلانه در کل کشور توزیع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همه بخش‌های مختلف بهداشت و درمان کشور با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای تولید دز بیشتر واکسن هستند و ۶ شرکت در حال ساخت واکسن هستند و مراحل انسانی خیلی از این انسان‌ها طی شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم ریشه ویروس کرونا را در کشورمان خشکانده و به پیک ششم شیوع این ویروس در کشور نرسیم.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار