شرط صنعاء برای ورود به مذاکرات جدی صلح

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ورود به مذاکرات جدی صلح یمن را منوط به پایان محاصره این کشور دانست.
کد خبر: ۴۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ - 20July 2021

شرط صنعاء برای ورود به مذاکرات جدی صلحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه شب طی سخنانی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: تمایل خود را برای صلح عادلانه، فراگیر و پایدار و آغاز مذاکرات جدی صلح به شرط لغو محاصره و تحریم، توقف تجاوز و پایان اشغال و برطرف کردن آثار و پیامدهای جنگ اعلام می‌کنیم.

وی ضمن تبریک عید سعید قربان به رهبر جنبش انصارالله و ملت یمن و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور گفت: ظلم‌کنندگان به ملت یمن تلاش کردند اعیاد، مناسبت‌ها و شادی کودکان یمنی را با فجایع و جنگ و محاصره و ویرانی به غم و اندوه تبدیل کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به پیروزی‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مختلف به ویژه علیه گروه تروریستی القاعده در استان البیضاء گفت: با شکست دشمن در نبرد البیضاء، ملت یمن آخرین نقاب‌های باقی مانده را از چهره آمریکا و جامعه جهانی بر گرفت.

المشاط حمایت‌های گسترده از عناصر گروه تروریستی القاعده و داعش و تلاش برای مستقر کردن آنها در مأرب و البیضاء را محکوم کرد.

وی همچنین سکوت جامعه جهانی در قبال اقدامات جنایتکارانه القاعده و داعش و ادامه حمایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی از این دو گروه تروریستی را محکوم کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکوم کردن اصرار ائتلاف متجاوز سعودی بر استفاده از محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم یمن به عنوان سلاح جنگی، این اقدام را بر خلاف قوانین جنگی دانست و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی بر شمرد.

المشاط در ادامه گفت: برای مذاکره جدی و صادقانه به محض فراهم شدن شاخص های عملی و واقعی آن و در صدر آنها لغو محاصره ملت یمن، آماده هستیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست که ضمن بازنگری در مواضع خود در خصوص یمن، به سیاست دوگانه خود در برخورد با جنگ و صلح در یمن پایان دهند.

المشاط همچنین از تلاش‌های عمان برای برقراری صلح در یمن قدردانی کرد.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها ده‌ها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار