استاد حوزه و دانشگاه:

دعای عرفه را با قلب‌تان بخوانید تا مستجاب شود/ بندگان در روز عرفه از عذاب الهی رها می‌شوند

حجت‌الاسلام «نظری» گفت: دعای عرفه را با قلب‌تان بخوانید تا مستجاب شود؛ چراکه صرفاً بازی با الفاظ و حرکت‌‎ لب‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند.
کد خبر: ۴۶۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 20July 2021

حجت‌الاسلام «مجتبی نظری» استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، اظهار داشت: تقریباً تمامی ائمه اطهار (ع) به ضرورت گرامی شمردن روز عرفه تأکید کرده‌اند؛ به‌طوری که روایات زیادی از پیامبر اکرم اسلام (ص) و امام سجاد (ع) در این خصوص وجود دارد؛ همچنین در دعای ۴۷ کتاب «صحیفه سجادیه» نیز شرح دعای عرفه ذکر شده است.

وی ادامه داد: طبق روایتی از حضرت محمد (ص)، شخصی که بعد از مراسم عرفه، گمان کند که خداوند او را نبخشیده، مجرم‌ترین فرد است و طبق روایتی دیگر از آن حضرت، بندگان خدا در روز عرفه از عذاب الهی رها می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه انسان با قرائت دعای عرفه به معرفت می‌رسد، گفت: زائران خانه خداوند نیز قبل از زیارت کعبه، ابتدا به «عرفات» رفته و معرفت می‌یابند.

وی، خواندن زیارت امام حسین (ع)، تسبیحات عشر حضرت پیامبر و دعای «"اَللَّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوی» را از اعمال شب عرفه و غسل زیارت امام حسین (ع)، اقرار انسان به گناهانش در خلوت، روزه گرفتن، ذکر ۱۰۰ مرتبه آیت‌الکرسی، ۱۰۰ مرتبه سوره توحید و ۱۰۰ مرتبه صلوات و قرائت دعا‌های ام‌داوود و عرفه را نیز جزو اعمال روز عرفه برشمرد.

استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر اینکه انسان باید معنای متن دعای عرفه را با قلبش درک کند، گفت: دعای عرفه را با قلب‌تان بخوانید تا مستجاب شود؛ چراکه صرفاً بازی با الفاظ و حرکت‌‎ لب‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار