سردار صفوی در بازدید از سازمان پدافند غیرعامل کشور:

دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هم‌اکنون دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است مشاهده می‌شود، گفت: در مقیاس بین‌المللی در دوره ناپایداری استراتژیک و عدم قطعیت و ناامنی قرار گرفته‌ایم، آرایش آمریکایی‌ها به سمت روسیه و چین و به طور خاص به سمت آسیا است.
کد خبر: ۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ - 20May 2015

دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از سازمان پدافند غیر عامل کشور و در جمع رئیس و معاونین سازمان، ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه گفت: صمیمانه از فعالیتهای تکتک شما عزیزان خصوصاً سردار دکتر جلالی که در طول این ۱۲ سال پدافند غیرعامل را به یک نهاد ارزشمند تبدیل کرده تشکر میکنم.

وی گفت: از نظر من سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان راهبردی و حاکمیتی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی در آینده و مقابله و مقاومت در برابر انواع تهدیدات است.

سرلشکر صفوی تهدیدات را در شش موضوع بیان کرده و گفت: در مباحث نظری مهمترین اصل در پدافند غیر عامل شناخت صحیح تهدیدات در چهار سطح، تهدیدات بینالمللی، منطقهای، ملی و استانی است.

وی ادامه داد: باید درک و فهمی از این ۴ سطح داشته باشیم، برای مثال، در مقیاس بینالمللی هم اکنون دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است مشاهده میشود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکاییها در سند راهبردی خود در سال ۲۰۱۳ حضور در منطقه اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا را  در چهارچوب محاصره چین عنوان کردهاند. در مقیاس بینالمللی در دوره ناپایداری استراتژیک و عدم قطعیت و ناامنی قرار گرفتهایم، آرایش آمریکاییها به سمت روسیه و چین و به طور خاص به سمت آسیا است.

وی ادامه داد: در سطح منطقه و طی ۱۵ سال گذشته، ۲۰۰۱ حمله به افغانستان، ۲۰۰۳ حمله به عراق و هم اکنون حمله به یمن، این منطقه هدف تهاجمات نظامی آمریکاییها و همپیمانانش قرار گرفته است و تا ۱۵ سال آینده منطقه جنوب غرب آسیا دچار ناامنی، تنش و شاید هم جنگ شود.

سرلشکر صفوی گفت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی در این منطقه هست، نفت در خلیج فارس وجود دارد و میلیارها دلار بازار فروش سلاح موجود میباشد، جنگ و ناامنی ادامه خواهد داشت و این زمینههای بروز ناپایداری است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: باید به صورت مباحث نظری بتوانیم به درک مشترک از ماهیت تهدیدات آینده (تهدیدات هوا پایه، دریا پایه، سایبری و...) برسیم و آنها را تجزیه و تحلیل کرده جنگهای نظامی علیه کشورها را مدلسازی کنیم.

وی گفت: با توجه به اتفاقاتی که پیرامون ایران حادث شده است، باید از بدبینانهترین سناریو و تهدید تا کمترین، برای هر کدام از سناریوها طرحهای لازم را آماده کنیم، طرحهای عملیاتی شامل نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی و قوای سه گانه باشد.

سرلشکر صفوی گفت: سازمان پدافند غیر عامل آمادگی سازمانهای نظامی و دولتی را در راستای پدافند غیرعامل کنترل کرده، اولویتبندی لازم را انجام دهید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار