مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

عید «قربان» روز قربانی کردن خواسته‌های نفسانی در مقابل خواسته‌های الهی است

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: عید «قربان» روز قربانی کردن خواسته‌های نفسانی در مقابل خواسته‌های الهی است و در این روز ما با الگو گرفتن از حضرت ابراهیم (ص) باید به سمتی حرکت کنیم که خواست و اراده حضرت حق را در زندگی مقدم به خواست و اراده خود بدانیم.
کد خبر: ۴۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ - 21July 2021

عید قربان از یک انحراف بزرگ جلوگیری کردحجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، اظهار داشت: عید سعید قربان یادآور سنتی از سنن الهی است که در آن خداوند با فرمانی که در خواب (رویای صادقه) به حضرت ابراهیم خلیل‌الله (ص) داد، خواست تا از یک انحراف بزرگ جلوگیری کند.

وی افزود: در برخی از منابع آمده است که سنت قربانی کردن فرزندان در آن دوران مرسوم بوده و این عمل غیراخلاقی یک رسم در بیبن مشرکان و کفار بوده است. این فرمان الهی به حضرت ابراهیم (ص)، شاید برای مشرکان آن دوران حیرت‌انگیز بود و آنان مشتاق بودند که ببینند نتیجه کار چه خواهد شد؛ که این سنت زشت با مبدل شدن به ذبح گوسفند در عید قربان به‌عنوان یک عمل شجاعانه، برای همیشه منسوخ شد.

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: عید قربان، روز قربانی کردن خواسته‌های نفسانی در مقابل خواسته‌های الهی است و در این روز ما با الگو گرفتن از حضرت ابراهیم (ص) باید به سمتی حرکت کنیم که خواست و اراده حضرت حق را در زندگی مقدم به خواست و اراده خود بدانیم و این تنها رمز پیروزی و ماندگاری ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار