جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

هدف اردو‌های بسیج در راهیان نور باید ایجاد یک فضای مفرح و شاداب برای کار تربیتی باشد

سردار قریشی گفت: انتظار از راهیان نور خیلی بالاست. باید خیلی کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. ۷۵ هزار نفر خادم شهدا خود یک جریان بزرگ فرهنگی است و پشت سر این یک اقیانوس می‌شود ایجاد کرد سازمان دیگری این کار را نمی‌تواند انجام بدهد.
کد خبر: ۴۶۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ - 20July 2021

هدف اردو‌های بسیج در راهیان نور باید ایجاد یک فضای مفرح و شاداب برای کار تربیتی باشدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج به تشریح جایگاه این سازمان پرداخت و اظهار داشت: شما در سازمان اردویی دو مسئولیت مهم بر عهده دارید. یکی بحث راهیان نور است که حضرت آقا به عنوان یک فناوری نام می‌برند و یک فرصت منحصر به فردی است که شما توفیق پیدا کردید آن را انجام دهید و ان شاءالله خدا کمک کند که جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و بنده هم نقشی در این خصوص داشته باشم و کمتر موضوعی است که حضرت آقا بسیار در مورد آن تاکید دارند.

وی افزود: حضرت آقا سخنی دارند که بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست و راهیان نور در همین راستا و با ابعاد و گستره وسیع‌تر است و از طرفی هم بحث اردویی است. اردویی در سپاه و بسیج یک کار فرهنگی تربیتی، یک فضایی است که مفرح است؛ شادابی ایجاد می‌کند؛ نشاد ایجاد می‌کند، ولی به همین دلیل که فضای ورزشی و نشاط است می‌تواند اثر تربیتی و فرهنگی آن بیشتر باشد و باید هدف گذاری ما در اردو‌های بسیج باید ایجاد یک فضای مفرح و شاداب برای کار تربیتی باشد و باید یک فضای منحصر به فرد باشد برای کار تربیتی.

وی در ادامه افزود: در کار اردو و راهیان نور حساسیت‌هایی وجود دارد هر بخش از کارتان یک کار سنگین است اگر هزاران کار با موفقیت ۱۰۰ درصدی انجام شود، ولی یک غفلت بشود و اتفاقی رخ دهد آن زحمات بر باد می‌رود؛ ان شاءالله که بتوانیم در این خصوص وقت بیشتری بگزاریم ما هم به عنوان خادم شهدا در این عرصه فعالیت بیشتر داشته باشیم، ولی کار بسیج خیلی زیاد است.

سردار قریشی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اعلام کرد: از راهیان نور انتظار شق القمر است واقعا یعنی انتظار خیلی بالاست. باید خیلی کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. راهیان نور باید به دو جا ریشه داشته باشد یکی به سازمان بسیج و سپاه که ارزشی است و ریشه بعدی بدنه مردم مثل هیئت ها، در خصوص بدنه مردمی نیز باید زیاد کار شود هم طرح و هم انگیزه بخشی؛ باید در بعد محتوایی، کالبدی و مخاطبی راهیان نور و اردویی نقش تعریف کنیم. نقش مخاطبین برای ما مهم است اقداماتی که برای فرایند تربیتی انجام میدهیم مهم است و این‌ها مبنای طراحی است. اردو موقع چیدن محصول و نتیجه‌گیری است خیلی از اتفاقات خوب در اردو شکل می‌گیرد، چون فضا کاملا آماده است.

وی یادآور شد: بحث کرونا تاثیر بسیاری در راهیان نور و اردو‌ها داشته، ولی در فضای مجازی و بخش‌های دیگر باید ادامه بدهیم؛ درست است که اجتماع مردم در فضای کرونایی مشکل است، ولی در فضای مجازی با قوت انجام بدهید کار فرهنگی در فضای مجازی عالی جواب می‌دهد. راه‌اندازی مرکز رسانه ضروری است در سازمان شما رسانه نباشد یعنی نصف کار شما فلج است. کار را با قدرت و قوت شروع کنید و شکر خدا محتوای لازم را در این خصوص دارید این همه فیلم، تصویر و گزارش موجود است و همین ۷۵ هزار نفر خادم شهدا خود یک جریان بزرگ فرهنگی است و پشت سر این یک اقیانوس می‌شود ایجاد کرد و سازمان دیگری این کار را نمی‌تواند انجام بدهد خادمین شهدا خیلی با ارزش هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار