با هدف کمک به نیازمندان انجام می‌شود؛

اجرای طرح قربانگاه از امیرآباد دامغان تا سراسر کشور

ابراهیم امیرآبادیان؛ خیر امیرآبادی با اقدامی خداپسندانه در اهدای گوشت به خانواده‌های نیازمند، این عمل خیر و خداپسندانه را در تمام کشور به یک سنت ملی تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۶۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 20July 2021

اجرای طرح قربانگاه از امیرآباد دامغان تا سراسر کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، امیرآباد دامغان جایی در حد فاصل کویر و دامنه‌های البرز است که به واسطه وجود انسان نیکوکاری با دل دریایی، این روز‌ها به کانون خیر و احسان در کشور تبدیل شده است.

ابراهیم امیرآبادیان؛ ملقب به ابراهیم قربانگاه‌های ایران و مبدع طرح قربانگاه پنج سالی است علاوه بر اینکه خود سالانه صد‌ها قربانی را تقدیم خانواده‌های نیازمند می‌کند، همزمان با عید سعید قربان مردم نیکوکار در سراسر ایران را به این امر خیر دعوت می‌کند.

این طرح با هدف کمک به معیشت نیازمندان از طریق اهدای گوشت قربانی و همچنین پرداخت کمک‌های نقدی و نذورات به اجرا در می‌آید.

اگرچه در ابتدا این طرح با پیشنهاد آقای امیرآبادیان تنها در سمنان اجرا می‌شد اما آثار و برکات این طرح خداپسندانه سبب شد که از سال ۹۷ طرح قربانگاه در سراسر کشور به پشتوانه مراکز نیکوکاری، افراد خیر و کسانی که نذر قربانی دارند به مرحله اجرا درآید.

حالا جشن ذبح عظیم کم کم در فرهنگ ایرانیان جای خود را باز کرده است به طوری که سال گذشته تنها در استان تهران بیش از ۱۰ میلیارد تومان گوشت قربانی تقدیم نیازمندان شد. شخص ابراهیم امیرآبادیان طی چند سال گذشته ۲هزار و ۵۰۰ قربانی را ذبح و گوشت آن را به خانواده‌های محروم ارائه کرده که اقدامی بسیار ارزشمند و الگویی برای خیران در سراسر کشور تبدیل گشته است.

از ابتدای اجرای این طرح تاکنون میزان گوشت قربانی در طرح ذبح ابراهیمی بیش از سه برابر رشد داشته که نشان دهنده استقبال خوب مردم نیکوکار ایران اسلامی از این ایده خداپسندانه است.

در راستای اجرای این طرح، مکان‌هایی در سطح شهر‌ها برای راه‌اندازی قربانگاه پیش‌بینی شده است و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی در راه‌اندازی مراکز قربانگاه در نظر گرفته شده و شهروندان می‌توانند برای ادای نذر خود به این مراکز مراجعه و گوشت قربانی خود را با هماهنگی کمیته امداد به افراد نیازمند اهدا کنند.
در اجرای طرح قربانگاه، کمیته امداد نیز به نسبت هر میزان قربانی اهدا شده توسط مردم، افراد نیکوکار یا خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، به همان میزان گوشت قربانی به این طرح اختصاص داده و به نیازمندان پرداخت می‌کند.

ابراهیم امیرآبادیان، خیر امیرآبادی حالا دیگر نمادی از احسان و رأفت ایرانیان است، انسان سخاوتمندی که گستردگی سفره کرم و مهربانی‌اش محدود به زادگاه کوچکش در امیرآباد نیست و هم‌وطنان بسیاری در سراسر کشور در روز عید قربان طعم نیکوکاری او و دیگر خیرین هم‌وطن را می‌چشند.

طرح قربانگاه امیرآبادیان امسال نیز همانند چند سال گذشته با رویکرد ارتقای سطح معیشت مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود. به همین منظور کد دستوری #۱*۸۸۷۷* برای مشارکت نقدی در این طرح پیش‌بینی شده است.

همچنین شهروندان تهرانی برای ذبح گوسفند خود می‌توانند در ادارات کمیته امداد استان تهران به آدرس‌های ذیل مراجعه کنند:

۱- اداره کمیته امداد مناطق ۴ و ۸ تهران واقع در تهران، مابین فلکه اول و چهار راه تیر انداز، خیابان ۱۵۴ شرقی، پلاک ۸۵،
۲- اداره کمیته امداد منطقه ۱۵ تهران در تهران، سه راه افسریه، ابتدای اتوبان بسیج به سمت شمال، نبش کوچه شهید، ولی سوری
۳- اداره کمیته امداد منطقه ۱۸ تهران واقع در تهران، میدان معلم، خیابان تختی، پلاک ۱۷

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها