استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی عراق در بغداد

نخست‌وزیر عراق در واکنش به وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر، دستور استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی در بغداد را صادر کرد.
کد خبر: ۴۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ - 20July 2021

استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی عراق در بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز سه‌شنبه پس از نشست فوق‌العاده با فرماندهان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این کشور، دستور استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی در بغداد را صادر کرد.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر نشست فوق‌العاده را با مشارکت فرماندهان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی به منظور بررسی انفجار تروریستی در شهرک صدر، برگزار کرد.

الکاظمی در این نشست گفت که «تروریست‌ها و خوارج زمان پس از شکست و ناکامی در نتیجه ضربات نیرو‌های قهرمان مسلح، به هدف قرار دادن افراد بی‌گناه متوسل شده‌اند».

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان این جنایت، تأکید کرد که قصاص در انتظار تروریست‌هاست و در هر مخفیگاه و هر جایی که باشند آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده و هرگز در سرزمین عراق امنیت نخواهند داشت.

طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، نخست‌وزیر عراق افزود که این جنایتکاران با تلاش‌های عاجزانه خود سعی در ایجاد هرج و مرج در کشور دارند و پس از منفجر کردن دکل‌های برق به کشتار مردم بی‌دفاع روی آورده‌اند.

الکاظمی همچنین بر ضرورت مؤاخذه هر فرمانده یا افسری که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و به نوعی مقصر در وقوع این انفجار است، تأکید کرد و گفت که نیرو‌های امنیتی بایستی همیشه بیدار بوده و امنیت و سلامت شهروندان را تأمین کنند.

وی دستور استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی در بغداد پایتخت عراق را با هدف تقویت توان نیرو‌های امنیتی برای مقابله با طرح‌های تروریستی و جنایتکارانه، صادر کرد.

دوشنبه شب (دیشب) در نتیجه وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر عراق دستکم ۲۹ نفر کشته و ۴۷ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها