یادداشت/ علی عبدالصمدی

حاجیان میراث‌دار سنت ابراهیمی هستند

حاجیان اسماعیل نفس خود را به قربانگاه می‌برند و مهیای بخشش الهی می‌شوند. حاجی شدن در فرهنگ و آداب و رسوم اسلام ناب محمدی یعنی میراث‌دار سنت ابراهیم شدن.
کد خبر: ۴۶۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 21July 2021

حاجیان میراثدار سنت ابراهیمی هستندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ عید قربان و موسم قربانی کردن نفس در محضر حق تعالی شد. ابراهیم به فرمان ذات اقدس الهی اسماعیلش را مهیای قربانی شدن کرد و در آزمون بزرگ خداوند سربلند بیرون آمد.

زائران بیت الله العتیق مناسک عرفه را به جای آوردند و قربانی دادند و حاجی شدند. حاجی شدن در فرهنگ و آداب و رسوم اسلام ناب محمدی یعنی میراثدار ابراهیم نبی شدن.

حاجیان اسماعیل نفس خود را به قربانگاه می‌برند و مهیای عفو و بخشش الهی می‌شوند.

ندای آسمانی لبیک اللهم لبیک در آسمان مکه طنین انداز شد. هم امروز است که حج گزارانی که در میقات فریاد تلبیه بر آوردند که لبیک لاشریک لک لبیک ان‌الحمد و النِّعْمَةَ لک و الملک لاشریک لک لبیک، قربانی میدهند و مفتخر به وراثت ابراهیم خلیل الله میشوند.

امسال دومین عید قربانی است که شرایط حج با عنایت به شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا بسیار محدود شده و مانند گذشته حاجیان نمیتوانند با شور و شوق و اشتیاق همیشگی در مکه و عرفه حضور داشته باشند. اما این همه‌ی داستان نیست.
مومنان نمازگزار و مسلمانانی که دل در گروی عشق لایتناهی ذات باری تعالی دارند یقینا از ذکر گفتن و تسبیح اسماءالحسنی و استغفار به درگاه ربوبیتش دست بردار نیستند.

امسال نیز تمامی کسانی که عاشق حضور در سرزمین وحی هستند از طریق رسانه‌های گروهی، بالاخص تلویزیون خانه‌ی خدا را نظارت و زیارت میکنند. یقینا دعای زیر لب تمامی مومنین خاصه مسلمانان جهان این است که شر ویروس کرونا از سر ابناء بشر کم شود و واکسیناسیون در اقصی نقاط جهان به ویژه کشور‌های اسلامی و بالاخص ایران عزیز ما به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و زندگی روال عادی خود را از سر گیرد.

امید آنکه سال آینده تصاویر شبکه‌های مختلف تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی حضور میلیونی مسلمانان در ایام حج و روز عید قربان را مخابره سازند و باز شیطان رجیم پیش روی مومنان مسلمان شرمنده و خجالت زده شود. باز هم مسلمانان دست در دست یکدیگر نمادی از وحدت اسلامی را در دوران پساکرونا به نمایش عموم مردم جهان بگذارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار