بازیگر سینما و تلویزیون:

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر است

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: بازیگری با تمام جذابیت‌هایش حرفه بی رحمی است و به همین دلیل علاقه مندان به این حرفه باید دقت کنند تا با شناخت کافی وارد این عرصه شوند.
کد خبر: ۴۶۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ - 21July 2021

بازیگری حرفه بی‌رحمی است/تخیل ابزار اولیه بازیگر استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، به تازگی فیلم «هزار سال با تو» با بازی محسن ثباتیان بازیگر جوان و با آتیه کشورمان وارد شبکه نمایش خانگی شده است؛ به همین بهانه در حاشیه سفر وی به اصفهان گفت‌وگویی با او در مورد این فیلم و کارهای جدیدش داشتیم که در ادامه از مدنظر خوانندگان می‌گذرد:

آقای ثباتیان! با دو فیلم «چشمهایت» و «هزار سال با تو» در دو دوره جنبی جشنواره فجر حضور داشتید، چه تغییراتی از لحاظ انتخاب نقش‌ها و فیلمنامه‌ها در این مدت داشتید؟

از دیدگاه خودم خیلی تغییر کرده‌ام، دوستانه انتخاب کردن نقش‌ها را کاملاً کنار گذاشته‌ام و تا با سناریو ارتباط برقرار نکنم غیر ممکن است که نقشی را قبول کنم.

اکنون وقتی یک تماشاچی جلو می‌آید و از بازی‌ام تعریف می‌کند اصولاً خیلی ساده از او تشکر می‌کنم ولی واقعیت این است که می‌دانم مسئولیت من به عنوان یک هنرمند بسیار زیادتر شده چون احساس می‌کنم باید به کیفیتی فراتر از این دو فیلم اخیرم دست پیدا کنم.

شما قبل از زمان فیلمبرداری برای ورود به نقش چه طراحی خاصی دارید؟

من اصولاً نمی‌توانم چیزی را از قبل طراحی کنم چون باید اندازه و جنس بازی نقش مقابلم را ببینم، در واقع من در بازیگری به حس لحظه‌ای اعتقاد دارم، تمام جذابیت خلق هنر به همین در لحظه بودن است.

کاراکترها هیچ وقت تصمیم نمی‌گیرند که در بخش‌های مختلف زندگی چطور رفتار کنند و این طراحی از قبل بزرگترین اشتباه است چراکه کاراکتر از بین می‌رود و محسن ثباتیان است که فقط دیالوگ می‌گوید.

شاید ریسک به نظر بیاید اما به نظرم همه چیز بستگی به آمادگی ذهنی بازیگر دارد.

این ریسک پذیری شما در بازیگری شامل چه چیزهایی می‌شود؟

هیچ چیز، بازیگری با تمام جذابیت‌هایش حرفه بی رحمی است و به همین دلیل من اصولاً با شناخت وارد کار می‌شوم، من همیشه بلند پرواز بوده‌ام، حالا با بازیگری موقعیت بیشتری برایم فراهم شده، موفقیت‌های بیشتری می‌خواهم و برای آن تلاش می‌کنم.

صادقانه بگویم هیچ وقت زمان تولید یک فیلم به فکر جشنواره یا جایزه نبوده‌ام، حتی خارج از سینما در زندگی تا حالا هیچ کاری نکرده‌ام که فقط برای جایزه بوده باشد.

در هر فیلم با تمام وجودم وارد صحنه شده‌ام و و سعی کرده‌ام بهترین اجرا را داشته باشم؛ از نظر خودم وقتی گروه فیلم را خوب انتخاب می‌کنی و بدون حاشیه و با آمادگی بالا جلوی دوربین می‌روی این سبک بازی از ریسک تبدیل به مهارت می‌شود.

و امسال کار نویسندگی فیلمنامه انجام دادید؟

امسال واقعاً سال عجیبی بود چراکه شرایط کرونایی روال عادی زندگی‌ها رو به هم ریخته است، بر این اساس من ترجیح دادم فیلمنامه بنویسم تا در یک شرایط عادی‌تر بازیگری کنم اما گویی این داستان کرونا ادامه دارد و من می‌خواهم فیلمنامه‌ام را به تولید برسانم و امیدوارم با این سریال به زودی دوباره با یک نقش جدید و کاملاً متفاوت کار بازیگری را ادامه بدهم.

درباره انتخاب فیلم‌ها تفکر خاصی دارید یا فقط جذاب بودن سناریو برای شما کافی است؟

از دیدگاه من تخیل ابزار اول یک بازیگر است و من همیشه جذب فیلمنامه‌هایی می‌شوم که در هنگام خواندن متن تخیل را در من به اوج می‌رساند، آن چیزی که دوست ندارم برایم اتفاق بیافتد این است که در یک قالب یا یک تیپ فرو بروم و دائم همان را اجرا کنم، یعنی همیشه به یک شکل دیده شوم.

اصلاً دوست ندارم اسم محسن ثباتیان با تصور یک کلیشه همراه باشد برای همین هدف در سال جدید می‌خواهم پرکارتر و متفاوت‌تر باشم.

به تازگی فیلم «هزار سال با تو» با بازی شما در رسانه‌های خانگی پخش شد؛ از بازی در این فیلم راضی هستید؟

بله فیلم جذاب و خوبی بود و نسبت به شرایط و تغییراتی که در زمان فیلمبرداری اتفاق افتاد من از نتیجه راضی هستم، در ابتدا قرار بود من نقش «شاهرخ» که آقای امینی خواه بازی کردند رو بازی کنم اما بخاطر اینکه زمان فیلمبرداری تغییر کرد نقش سروش را بازی کردم که تجربه متفاوت و جدیدی بود.

شما نه به عنوان بازیگر بلکه به عنوان یک تماشاگر با فیلم چطور ارتباط برقرار کردید؟

شخصاً فکر می‌کنم «هزار سال با تو» فیلمی است در یک قالب امتحان پس داده است، یک مثلث عشقی جذاب با داستانی که تماشاچی را تا آخر فیلم با خود همراه می‌کند و باعث می‌شود حال بهتری در این روزهای سخت کرونایی داشته باشیم، به نظر من فیلم بسیار ریتم و رنگ خوبی دارد و جزو فیلم‌هایی است که نسبت به مخاطبش تعهد اخلاقی دارد.

در جشنواره فجر هم با استقبال خیلی خوب مردم روبرو شد و فیلم موفقی بود.

و به عنوان سوال آخر چه چشم اندازی برای آینده بازیگری خود دارید؟

بدون شک به دنبال تمرکز برای بازی در سریال «رؤیای فردا» هستم و بیشتر ترجیح می‌دهم انرژی خود را بر روی این کار نگه دارم؛ متن متفاوت و جذابی است و دوست دارم لحظات زیبایی را برای مخاطبم به یادگار بگذارم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار