شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق در فهرست اهداف جاسوس‌افزار صهیونیستی

به دنبال افشاگری درباره جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» و فروش این نرم افزار به برخی کشور‌ها از جمله امارات و عربستان سعودی، رسانه‌ها خبر دادند که برخی شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراقی در فهرست اهداف این جاسوس‌افزار بوده‌اند.
کد خبر: ۴۶۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ - 21July 2021

شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق در فهرست اهداف جاسوس‌افزار صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های خبری، امروز (چهارشنبه)، لیستی از نام افرادی منتشر کردند که هدف حمله جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» قرار گرفته‌اند.

طبق آنچه در منابع مختلف خبری آمده است، در میان این افراد نام شخصیت‌های سیاسی، دینی و نظامی بلندپایه عراقی و همچنین دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کشور عراق به چشم می‌خورد که افراد عبارتند از:

تلفن دفتر مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق آیت‌الله سید علی سیستانی
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشین عراق
«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق
«علی الاعرجی» از مقامات بلندپایه ارتش عراق
«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق
«قاسم مصلح» فرمانده سازمان الحشدالشعبی عراق در استان الانبار
«ثامر التمیمی» یکی از اعضای ارشد الحشدالشعائری عراق
«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق
«هادی العامری» رئیس سازمان «بدر» و رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»
«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند» در پارلمان عراق
«حسن الساری» (ابو مجتبى) دبیرکل جنبش «الجهاد و البناء»
تلفن یکی از خبرنگاران شبکه عراقی «آسیا»
«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق

استفاده از جاسوس‌افزار مذکور که شرکت صهیونیستی «NSO» آن را توسعه داده است، به تازگی توسط رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پست»، «لوموند»، «گاردین» و چند رسانه دیگر افشا شد.

بر اساس نتایج تحقیق هفده سازمان رسانه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، جاسوس‌افزار یک شرکت صهیونیستی برای هک موفق ۳۷ گوشی هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق گزارش منابع غربی، این جاسوس‌افزار به برخی از کشور‌های خودکامه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده است.

واشنگتن پست یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده است که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز شرکت گروه ان‌اس‌او مستقر در فلسطین اشغالی است که برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس این روزنامه از آن استفاده شده است؛ خاشقچی‌ای که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد.

روزنامه گاردین نیز که مدت‌ها به افشاگری درباره NSO پرداخته، در گزارشی فاش کرد که تل‌آویو برای فروش این نرم‌افزار به حکومت سعودی مجوز صادر کرده است.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است. هرچند که گفته میشود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند؛ اما رئیس جمهور فرانسه این هشدار‌ها را جدی نگرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار