با اعلام حمایت از بغداد؛

رئیس شورای اروپا به انفجار تروریستی اخیر در عراق واکنش نشان داد

رئیس شورای اروپا به حادثه تروریستی اخیر در بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد و با مردم و مقامات عراقی ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۴۶۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ - 21July 2021

رئیس شورای اروپا به انفجار تروریستی اخیر در عراق واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا به حادثه تروریستی اخیر در بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

میشل با اعلام همدردی با نخست وزیر و مردم عراق، حمایت اتحادیه اروپا از بغداد در مبارزه با افراط گرایی و برگزاری انتخابات آزاد و اجرای اصلاحات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

وی در این ارتباط گفت: اتحادیه اروپا در کنار مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در رسیدگی به چالش‌های امنیتی و مبارزه با افراط گرایی خشونت‌آمیز می‌ایستد.

حدود ساعت ۸ شب روز دوشنبه بود که صدای انفجاری سهمگین در بازار الوحیلات در شهرک صدر شنیده شد که بر اثر آن ۳۴ نفر شهید و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

این درحالی بود که الکاظمی در اولین اقدام، فرمانده یکی از هنگ‌ها از پلیس فدرال که مسئول امنیت منطقه آن بازار بود را عزل و پرونده انجام تحقیقاتی را برای وی گشود.

بنابر اعلام مقامات دولتی انفجار توسط یک بمب دستی ساخته شده در داخل کشور اتفاق افتاد اما طبق گفته شاهدان عینی و پس از کشف هویت از عامل انفجار مشخص شد که این انفجار توسط یک کمربند انتحاری که یک عامل انتحاری آن را به دور خود بسته بود، صورت گرفته است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار