نحوه شهادت «رضا حاجی‌زاده» به روایت همرزمش

«سپاه‌انگیز» گفت: «رضا» به‌دلیل این‌که تک تیرانداز بود، جلوتر از دیگر نیرو‌ها حرکت می‌کرد. در روز شهادتش بالای ساختمانی مستقر بود و هرکدام از تکفیری‌ها را که جلو می‌آمدند را به هلاکت می‌رساند.
کد خبر: ۴۶۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 22July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رضا حاجی‌زاده» ششم دی سال ۱۳۶۶ در آمل به‌دنیا آمد و ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در دفاع از حرم آل‌الله به‌دست تکفیری‌ها در «خان‌طومان» سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از چهار سال گمنامی به وطن بازگشت و در تاریخ ۲۴ مهر سال ۱۳۹۹ تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان خاکسپاری شد.

شهادت «رضا حاجی‌زاده» به روایت همرزمش

«میثم سپاه‌انگیز» همرزم این شهید «رضا حاجی‌زاده»، به ذکر روایتی از نحوه شهادت وی پرداخته و گفته است: «من و شهیدان «صحرایی» و «حاجی‌زاده» در دانشگاه همکلاس بودیم. پس از آن، در یکی‌دو رزمایش دیگر، دوستی عمیق‌تری بین ما شکل گرفت. تا این‌که با هم عازم سوریه شدیم. «رضا» و «روح‌الله» برای وصال به خدا مسابقه‌ای گذاشته بودند، در عملیات «جعفر طیار»، «صحرایی» به شهادت رسید و «رضا» دستش تیر خورد و باید به عقب می‌رفت؛ اما با همان حال، سرپایی خود را درمان کرد و در منطقه ماند.

خودش می‌گفت که «روح‌الله وقتی متوجه شد دستم تیر خورد، پرسید «رضا شهید نشدی؟»، گفتم: «نه، حالم خوبه»، «صحرایی» دو متر از من فاصله گرفت که تیری به قلبش اصابت کرد. وقتی بالای سرش رفتم دیدم شهید شد. زار زار گریه کردم و تلاش کردم سریع آمبولانس بیاد و پیکرش رو به عقب ببرند.»

در درگیری‌های «خان‌طومان»، «رضا» به‌دلیل اینکه تک‌تیرانداز بود، جلوتر از دیگر نیرو‌ها حرکت می‌کرد. در روز شهادتش بالای ساختمانی مستقر بود و هر کدام از تکفیری‌ها را که جلو می‌آمدند، به هلاکت می‌رساند.

بعد از پایان مأموریتش در این نقطه، آن ساختمان را به قصد رفتن به ساختمان دیگری ترک کرد. در طی مسیر، به سمت تانکی که در آن نزدیکی بود، رفت تا آن را با نارنجک منفجر کند؛ اما تیری شلیک شد و او را به شهادت رساند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها