امیر قطر اختصاص داد؛

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری دوحه برای حمایت از امنیت غذایی در یمن

امیر قطر صد میلیون دلار امریکا برای حمایت از تلاش‌های برنامه جهانی غذا در یمن وابسته به سازمان ملل در جهت حمایت از امنیت غذایی و جلوگیری از قحطی در یمن اختصاص داد.
کد خبر: ۴۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ - 22July 2021

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری دوحه برای حمایت از امنیت غذایی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک عربی، «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر با صدور دستوری، صد میلیون دلار برای حمایت از امنیت غذایی در یمن اختصاص داد.

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که امیر این کشور صد میلیون دلار امریکا برای حمایت از تلاش‌های برنامه جهانی غذا در یمن وابسته به سازمان ملل در جهت حمایت از امنیت غذایی و جلوگیری از قحطی در یمن اختصاص داد.

پیش از این مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با هشدار درباره وقوع بدترین قحطی قرن در یمن، اعلام کرد که ۱۶ میلیون یمنی دچار رنج گرسنگی هستند و پنج میلیون نفر از آنها، با خطر قحطی مواجهند.

در همین راستا چندی قبل، «مارک لوکوک» مسئول امدارسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد که نزدیک به ۸۰ درصد از مردم یمن به کمک‌های غذایی نیاز دارند و ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

لوکوک گفت: یمن پیش از جنگ، کشوری فقیر و درگیر با مشکل سوء تغذیه و گرسنگی بود، اما اقتصاد این کشور فعال بود و دولت به شمار زیادی از مردم خدمات ارائه می‌کرد، ولی اکنون جنگ تا حدود زیادی همه چیز را نابود کرده است.

وی تاکید کرد که کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید برای جلوگیری از قحطی و بروز فاجعه انسانی به یمن کمک کنند.

مسئول امدادرسانی سازمان ملل متحد با بیان اینکه بحران غذایی در یمن شدیدترین قحطی انسانی دهه‌های گذشته در جهان است، ادامه داد که در عصر نوین کنونی، قحطی به سبب نبود درآمد و سپس زمین‌گیر شدن کوشش‌ها برای کمک‌رسانی روی می‌دهد؛ وضعیتی که اکنون و به طور دقیق یمن با آن مواجه است.

نشریه انگلیسی «اکونومیست» پیشتر در گزارشی نوشت که یمن در رتبه ۱۱۳ از نظر شاخص امنیت غذایی قرار دارد که بدترین در سال ۲۰۲۰ در جهان است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها