تولید مستند سردار شهید «عباس عاصمی» در قم

مستند زندگی و شهادت سردار شهید «عباس عاصمی» از مجموعه مستند «صبورانه» در قم تولید و همزمان با سالگرد شهادت این سردار شهید از شبکه استانی سیمای قم پخش شد.
کد خبر: ۴۶۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴ - 22July 2021

پخش مستند سردار شهید «عباس عاصمی» از شبکه استانی سیمای قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مستند زندگی و شهادت سردار شهید «عباس عاصمی»، روایت «اعظم اکبری» همسر این شهید والامقام در قم تولید و همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید عاصمی از شبکه استانی سیمای قم پخش شد.

این مجموعه، تحت عنوان صبورانه، به همت مدیریت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، با همکاری مدیریت‌های اسناد و هنری این اداره کل و بر اساس روایت مادران و همسران شهدای شاخص استان ساخته شده و به تدریج پخش می‌شود.

سردار شهید «عباس عاصمی» مسئول اطلاعات سپاه قم، متولد مهرماه سال ۱۳۴۷ در کوی رهبر محله شهید کیوانفر قم بود؛ وی در طول حضور در جبهه سه بار بر اثر اصابت ترکش به گردن، شکم و پای راست و نیز عبور گلوله از پای چپ مجروح شد.

شهید عاصمی پس از پایان دوران دفاع مقدس، فعالیت‌های خود را در واحد اطلاعات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد و در عین حال از سال ۱۳۷۱ به گروه تفحص شهداء پیوست و در طول مسئولیت تفحص لشکر ۱۷، بیش از ۲۰۰ بار به مناطق مختلف اعزام شد.

سردار شهید عاصمی به همراه ۵ تن دیگر به نام‌های شهیدان سید عبدالحسین موسوی‌نژاد، مهدی خبیر، ولی‌الله صحرایی، علی‌اکبر جمراسی و محمود احمدی‌تبار که غالبا با کمیته جستجوی مفقودین نیز همکاری داشتند، ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۰ مصاف با ماه شعبان در ماموریت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در منطقه شمالغرب به دست گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند و نام پرآوازه شان به عنوان شهدای شعبانیه ثبت شد.

مزار مطهر شهدای شعبانیه در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار