بخش دوم/ رئیس مرکز امور هنری و تولیدات رسانه‌ای ارتش در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس همواره پویا و جاری است/ تولید بازی‌های موبایلی خلیج عدن و نوهد در مرکز امور هنری ارتش

سرهنگ مهدوی با تاکید بر اینکه موضوعات دفاع مقدس در هر زمان و موقعیتی این قابلیت را دارد که برای هر نسلی قابل انتقال باشد، گفت: دفاع مقدس همواره پویا و جاری است.
کد خبر: ۴۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 25July 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین ارکان نظام به شمار می‌آید که در بزنگاه‌های مختلف کشور حضوری گسترده و چشمگیر داشته است؛ از همراهی با ملت در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی هشت ساله گرفته تا کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و سیل‌زدگان گلستان. امروز هم با شیوع پاندمی کرونا در کشور، ارتش دوشادوش کادر درمان به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ماموریت‌های ذاتی و جاری خود با تشکیل مرکز هنری و تولیدات رسانه‌ای در جبهه جنگ نرم نیز حضور جدی دارد و در زمینه تولیدات رسانه‌ای، هدفگذاری‌های بلند مدتی انجام داده است. پشتیبانی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی، تولید مستقل فیلم و سریال، ساخت بازی های رایانه ای و موبایلی ، ساخت سرودهای مناسبتی و حماسی، تولید نماهنگ و برگزاری جشنواره های تئاتر و سرود ، اهم فعالیت های مرکز امور هنری و تولیدات رسانه ای ارتش را تشکیل می‌دهند.

در ادامه، گفت‌وگوی خبرنگار دفاع‌پرس با سرهنگ «هادی مهدوی» رئیس مرکز امور هنری و تولیدات رسانه‌ای ارتش را می‌خوانید:

دفاع‌پرس: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی چقدر از هنر برای انتقال دستاوردهای ارتش استفاده می‌شود؟

مرکز هنری و تولیدات رسانه‌ای ارتش طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش می‌کند با بهره گیری از ابزار هنر در شاخه‌های مختلف شعر، موسیقی، نماهنگ، تئاتر و فیلم با مخاطب و جامعه ارتباط برقرار کند؛ چون اثرگذاری آثار هنری سالیان سال در ذهن مخاطب ماندگار است و می‌تواند در جامعه مثمرثمر باشد؛ درواقع یکی از عمده‌ترین مسئولیت این موسسه این است که بتوانیم ارتش را بهتر به جامعه معرفی کنیم.

سوژه دفاع مقدس در ادوار تاریخ پویاست/ تولید بازی‌های موبایلی خلیج عدن و نوهد/ از ظرفیت سربازان نظام وظیفه استفاده می‌کنیم

این مرکز علاوه بر پشتیبانی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، به ساخت فیلم و سریال با موضوعات روز، نظیر کمک های مردمی، حضور امدادی در بلایای طبیعی و خدمات بهداشتی و پزشکی در پاندمی کرونا پرداخته است.

دفاع‌پرس: در کنار تولید فیلم، سریال، موسیقی و....  چه اقدامات دیگری در این مرکز صورت می‌گیرد؟ 

در این مرکز بخش دیگری که به طور گسترده فعالیت می‌کند مجموعه بازی‌های موبایلی است که در این چند سال اخیر چندین بازی موبایلی به نامهای خلیج عدن، نوهد و مدار ۱۰ درجه، شکارچی، سرباز قهرمان، عملیات مروارید و قلمرو تولید شده است و با استقبال بسیار خوبی همراه بود

با توجه به گستردگی فعالیت هنری این مرکز، به تازگی موسسه فرهنگی هنری مصباح را به منظور تعامل بهتر با سازندگان آثار هنری و فرهنگی راه‌اندازی کردیم تا افرادی که به دنبال تولید آثار هنری هستند با یک مجموعه کاملا تخصصی در ارتباط باشند که تاکنون نیز فعالیت های مشترک خوبی با بنیاد سینمایی فارابی، سیما فیلم، سازمان سینمایی و ... داشته ایم.

دفاع مقدس همواره پویا و جاری است/ تولید بازی‌های موبایلی خلیج عدن و نوهد در مرکز امور هنری ارتش

با توجه به گستردگی فعالیت هنری این مرکز، موسسه فرهنگی هنری مصباح را راه‌اندازی کردیم تا افرادی که به دنبال تولید فیلم و سریال هستند با این مجموعه منسجم در ارتباط باشند و با کارشناسی فعالیتشان به نتیجه برسد. در حال حاضر با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی طرحی با عنوان «دومین روز پائیز» با محوریت شهید شیرودی در دست بررسی است که به عملیات ۲۴ ساعته امداد و نجات در سرپل ذهاب می‌پردازد.

دفاع‌پرس: امروز هنر چقدر می‌تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تاثیرگذار باشد؟

موضوعات دفاع مقدس در هر زمان و موقعیتی این قابلیت را دارد که برای هر نسلی قابل انتقال باشد؛ در این مسیر زبان و شکل انتقال هنر مهم است تا با یک هنرمندی بتوانیم موضوعات را به روز‌رسانی کنیم تا مخاطبی که در سال ۱۴۰۰ این تولیدات را می‌بیند دور از ذهنش نباشد.

این مرکز همواره از طرح‌ها، ایده‌ها و فیلمنامه‌های خوب استقبال می‌کند به طوری که در سه سال گذشته از آثار برجسته‌ای نظیر ماجرای نیمروز ردخون، روز صفر، درخت گردو و زیرخاکی ۱ و ۲ حمایت و پشتیبانی به عمل آورد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها