کتائب سید الشهداء؛

اگر وعده‌ مذاکره‌کنندگان عراق درباره اخراج آمریکا نباشد، برای ما اهمیتی ندارد

دبیر کل گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» تأکید کرد، هر وعده‌ای که کمیته مذاکره کننده عراق به نیابت از امت اسلامی بدهد، تا زمانی که در راستای اخراج اشغالگر نباشد، هیچ اهمیتی برای ما ندارد.
کد خبر: ۴۶۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ - 24July 2021

اگر وعده‌ مذاکره‌کنندگان عراق درباره اخراج آمریکا نباشد، برای ما اهمیتی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوالاء الولائی» دبیر کل گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» عراق امروز شنبه بر اخراج نظامیان تروریست آمریکا تأکید کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از الولائی گزارش داد، هر وعده‌ای که کمیته مذاکره کننده عراق به نیابت از امت اسلامی بدهد، تا زمانی که «[این وعده] در راستای اخراج اشغالگر نباشد، هیچ اهمیتی برای ما ندارد».

وی تصریح کرد، تمامی کسانی که باقی ماندن آمریکا در عراق را تبلیغ می‌کنند، نتایج مترتب بر آن مانند ریخته شدن خون [ملت عراق] و زیر پا گذاشته شدن کرامت آنان را باید بپذیرند.

این فرمانده عراقی خطاب به ترکیه نیز هشدار داد: «شانس خود را با آمدنتان، امتحان کردید و خواهید دید که چگونه پای فرزندانتان را قطع خواهیم کرد... از آمریکا، بپرسید».

در همین ارتباط، قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که برای حضور در نشست‌های دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن به سر می‌برد، به صورت تلویحی از زمان خروج نیروهای رزمی آمریکایی از خاک کشورش خبر داد.

وی تأکید کرد: «ما به طرف آمریکایی تاکید کردیم که عراق نیازی به هیچ نیروی رزمی خارجی در خاکش ندارد. روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، طعم خاصی خواهد داشت».

این در حالی است که یک منبع عراقی در هیأت مذاکره کننده این کشور در واشنگتن گفته است که مذاکرات همچنان بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق ادامه دارد.

او بدون ذکر نام خود گفت که دولت عراق خواهان خروج نیروهای رزمی و فقط باقی ماندن مستشاران و مربیان نظامی است اما واشنگتن تمایل دارد بخشی از نیروهای نظامی رزمی‌اش نیز باقی بمانند.

به گفته وی هنوز حتی توافق ابتدایی هم در خصوص چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از عراق صورت نگرفته است.

دور چهارم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن در چارچوب آنچه گفت‌‌وگوهای راهبردی میان دو کشور خوانده می‌شود، دیروز (جمعه- ۲۳ ژوئیه) در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه دو کشور آغاز شد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیروز، در جریان دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی، ضمن تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا در مسیر مبارزه با تروریسم، صرفا بر نیاز آموزشی و تجهیزاتی کشورش تأکید و تصریح کرد که «نیروهای امنیتی ما همچنان نیازمند برنامه‌هایی است که آمریکا در زمینه آموزش، تسلیح، تجهیز و ساخت توانایی نیروهای ما ارائه می‌دهد».

اظهاراتی که با واکنش «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق همراه شد و وی با انتقاد از این موضع فؤاد حسین، طی پستی در توئیتر نوشت: «سخنان وزیر خارجه عراق درباره اینکه نیروهای امنیتی عراق هنوز به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، سخنانی بسیار تاسف‌بار است که ما و هر عراقی که به نهادهای نظامی و امنیتی کشورش مفتخر است، با آن مخالفیم».

الخزعلی تاکید کرد: «همه می‌دانند که حضور آمریکا در عراق هیچ ارتباطی با منافع عراق ندارد، بلکه با منفعت رژیم اسرائیل مرتبط است که عراق و عراقی‌ها را دشمن اول خود می‌داند».

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما با این حال، آمریکا همچنان بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و اقدامات مستشاری به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار