دوست و همکار مرحوم نمازی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم‌داری و دلسوزی مرحوم «نمازی» در حل معضلات خانواده‌ها/ «فرهنگ» از دغدغه‌های اصلی حجت‌الاسلام نمازی بود

یکی از دوستان حجت‌الاسلام نمازی گفت: در این ۲۰ و چند سال آشنایی، تغییری در رفتار و کردار حاج آقا ندیدم، چه بسا احساسم این بود روز‌های آخری که دیدار داشتیم افتاده‌تر، مردمی‌تر و آرام‌تر از قبل شده است.
کد خبر: ۴۶۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 26July 2021

رفتار و کردارش در طول ۲۰ سال بی تغییر بود/ دغدغه همیشگی برای ۲ شهید گمنام تپه نورالشهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر حجت‌الاسلام «حسن نمازی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح که روز شنبه دوم مرداد در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت، روز یکشنبه با حضور خانواده، بستگان و جمعی از مسئولین لشکری در قطعه ۵۱ بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده شد.

«رهنی» از دوستان حجت‌الاسلام نمازی که ۲۳ سال با او دوست و همکار بوده است در حاشیه تشییع پیکر وی با اشاره به ارتباط نزدیکش با آن مرحوم اظهار داشت: ساده زیستی، بی آلایشی و صادقانه رفتار کردن از خصوصیات بارز وی بود. ایشان از زمانی که یک کارمند ساده در قسمت آموزش حفاظت اطلاعت بود و تا این اواخر که به ریاست اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل در آمد، در این ۲۰ و چند سال تغییری در رفتار و کردارش ندیدم.

وی افزود: چه بسا احساسم این بود روز‌های آخری که دیدار داشتیم افتاده‌تر، مردمی‌تر و آرام‌تر از قبل شده. از دیگر خصوصیات ایشان می‌توانم به مردم‌داری، صداقت و درستکاری اشاره کنم. همیشه در کار خیر اولین نفر پیش‌قدم می‌شد. همواره کمک‌کننده بود و این کمک‌ها را با گمنامی انجام می‌داد. برای دوستانش دلگرمی و الگو بود و با اینکه چند سال از او بزرگتر بودم، اما همیشه به من دلگرمی می‌داد.

دوست و همکار حجت الاسلام نمازی تصریح کرد: وی دفتر مشاوره‌ای در خیابان منیریه داشت، چند نفری را خودم معرفی کردم و همه اذعان داشتند که با مراجعان مثل خانواده خودش رفتار می‌کرد و پیگیر کار آن‌ها بود حتی تماس می‌گرفت و نتیجه مشاوره‌هایی که کرده بود را از آنان می‌خواست تا اگر صحبت‌هایش موثر نبود باز صحبت جدید داشته باشد.

رهنی در پایان گفت: در این سال‌ها نکته منفی در رفتار و کردارش ندیدم و امروز که دوستان قدیم اینجا جمع هستیم نشنیدم که کسی خاطره بدی از او داشته باشد.

یکی از مسوولین فرهنگی منطقه ۲۲ تهران نیز در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی حجت الاسلام نمازی در تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری گفت: تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری سال ۱۳۸۹ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دو شهید گمنام را در دل خود جای داد، از آن پس مسیری ساخته و یادمانی تاسیس شد که حاج آقا نمازی در سال ۱۳۹۸ ریاست هیئت امنای قبور این شهدا را قبول کرد.

وی افزود: نسبت به این دو شهید احساس مسوولیت داشت و تلاش‌های خوبی کرد، چون عقیده داشت فضا و جای خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است و می‌خواست این مکان زیارتی ـ فرهنگی را به قطب فرهنگی منطقه تبدیل کند. در همین راستا هم هفت دستگاه از ادوات نظامی زمان دفاع مقدس را به یادمان آورد. امروز قوام و حرکت رو به جلوی تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری به برکت فعالیت حاج آقا نمازی است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار