دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

افزایش هزینه‌های نظامی جهان در سال اول همه‌گیری کووید ۱۹

هزینه‌های نظامی کشور‌های مختلف جهان در سال اول همه‌گیری کووید ۱۹ افزایش ۲.۶ درصدی داشت.
کد خبر: ۴۶۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ - 29July 2021

افزایش هزینه‌های نظامی جهان در سال اول همه گیری کووید۱۹گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌: افزایش ۲.۶ درصدی هزینه‌های نظامی جهان در سال گذشته میلادی در حالی صورت گرفت که بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی جهانی (تولید ناخالص داخلی) ۴.۴ درصد کاهش داشت؛ موضوعی که بیشتر به دلیل تأثیرات اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ بوده است.

در نتیجه، هزینه‌های نظامی به‌عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ به میانگین جهانی ۲.۴ درصد رسید؛ در حالی که در سال ۲۰۱۹ این عدد ۲.۲ درصد بود؛ این بزرگترین افزایشی بود که از زمان وقوع بحران مالی و اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۹ تاکنون روی داده است.

بر اساس آنچه مؤسسه صلح استکهلم منتشر کرده، اگرچه هزینه‌های نظامی در سطح جهانی افزایش یافته است، ولی کشور‌های مشخصی مانند شیلی و کره جنوبی، بخشی از هزینه‌های نظامی برنامه‌ریزی شده خود را برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، تخصیص داده‌اند و چندین کشور دیگر از جمله برزیل و روسیه نیز به‌طور قابل توجهی کمتر از بودجه اولیه نظامی خود برای سال ۲۰۲۰ هزینه کردند.

با وجود این، با اطمینان می‌توان گفت که همه‌گیری این بیماری تأثیر قابل توجهی در هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۰ نداشته است. حال باید دید که آیا کشور‌های دنیا این سطح از هزینه‌های نظامی را تا پایان سال دوم همه‌گیری کووید ۱۹ حفظ می‌کنند؟

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها