راوی دفاع مقدس:

درخشش گردان سیدالشهداء (ص) شاهرود در عملیات «مرصاد»

«حجی» گفت: رزمندگان شهرستان شاهرود در عملیات «مرصاد» در قالب گردان سیدالشهداء (ع) از جان خود گذشتند تا فروغ منافقین تا ابد از میان برود.
کد خبر: ۴۶۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ - 27July 2021

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، محفل روایتگری شهدا شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به همت مرکز حفظ آثار و نشر رزش‌های دفاع مقدس و فرهنگی هنری سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود همزمان با سالروز عملیات مرصاد به یاد شهدای این عملیات در در گلزار شهدای شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این محفل شهدایی «علی اصغر حجی» از رزمندگان عملیات مرصاد به بیان خاطرات خود از این عملیات پرداخت و اظهار داشت: رزمندگان شهرستان شاهرود در عملیات مرصاد در قالب گردان سیدالشهداء از جان خود گذشتند تا فروغ منافقین تا ابد از میان برود.

وی ادامه داد: ما با فراخوانی که در شاهرود انجام شد به کرمانشاه و مقر صادقین در نزدیکی تنگه چهارزبر اعزام و چهار مرداد ماه به آنجا رسیدیم و، چون خسته بودیم به استراحت پرداختیم. وقتی بلند شدم دیدم هیچ کی در مقر نیست و من هم با یکی از نیرو‌ها که برای سرکشی به مقر آمده بود راه افتادم و به تنگه رفتم.

حجی گفت: وقتی رسیدم حاج «عبدالله عرب نجفی» فرمانده گردان مرا دید و با چند نفر ما را فرستاد به یال چپ تنگه و در تیر رس دشمن بودیم، اما محکم و استوار رفتیم. در پشت یک تپه خاکی موضع گرفتیم و تیراندازی می‌کردیم تا اینکه غروب شد و من آر پی جی و گوله‌ای پیدا کردم و کنار جاده قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: آرپی جی را مسلح کردم که از خستگی روی زانو نشسته خوابم برد که با صدای شنی ماشین بیدار شدم که از من عبور کرده بود و بعد شلیک کردم و منهدم شد و داخل آن نیرو بود و این به نظرم امداد غیبی بود که من در آن لحظه این ماشین نفربر را زدم، چون اگر قبل از آن می‌زدم شاید نمی‌خورد و نیرو‌های آن پیاده و درگیر می‌شدیم و یا بعد از آن می‌زدم شاید همین اتفاق می‌افتاد، اما در لحظه درست این اتفاق افتاد.

حجی با بیان اینکه باز گلوله آرپی جی پیدا کردم و دوباره آماده نشستم که باز خوابم بُرد افزود: این بار نیز نمی‌دانم چند دقیقه یا ثانیه خوابیدم که با زوزه ماشین بیدار شدم و این بار تانکی در مقابل من بود که گوله آرپی جی را شلیک کردم، اما کمانه کرد و دومی را نی زدم که کمانه کرد و رفتم پشت خاکریز که این تانک تا بالای خاکریز هم آمد، اما ناگهان برگشت و وقتی رفتم بالای خاکریز دیدم از حرکت ایستاد و درش باز شد و نفرات داخل آن به هلاکت رسیده بودند و بیرون افتادند.

وی با بیان اینکه وقتی بازگشتم حاج عبدالله می‌دانستم برادر شهید شده و گفت: برو استراحت کن، افزود: در همین حین باز اطلاع دادند که نیرو می‌خواهند و ناگهان حاج عبدالله باز به من گفت: برو کمک و ما رفتیم و به فضل الهی پیروی از آن رزمندگان اسلام بود.

این رزمنده عملیات مرصاد با بیان اینکه خدا در قرآن می‌فرماید (اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری خواهد کرد)، افزود: در این عملیات رزمندگان با دل جان تلاش کردند و خدا هم یاری خود را رساند.

در ادامه این محفل «مهدی عباسی شاهکوه »نویسنده کتاب (آنکه ایستاد تیپ قائم بود) گفت: منافقین کوردل به خیال واهی خود بعد از پذیرش قطعنامه تصورشان این بود که نظام اسلامی دیگر توان مقابله ندارد وارد میدان حمله شدند، اما نمی‌دانستند که رزمندگان ما همچنان در میدان حضور دارند و آن‌ها را ناکام می‌گذارند.

وی با تشریح عملیات مرصاد و نقش تیپ ۱۲ قائم در این عملیات گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: (آنکه ایستاد تیپ قائم بود) و این نشان از نقش بی بدیل رزمندگان ما در این عملیات دارد و باید تلاش کنیم این نقش و حضور را برای همیشه تداوم بخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار