حجت‌الاسلام ذالنوری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیروزی در عملیات مرصاد با وحدت ارتش و سپاه و همراهی مردم حاصل شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در عملیات مرصاد یگان‌های مختلف ارتش و سپاه و بسیج نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشتند، گفت: تشخیص اربابان صدام این بود که نیاز است یک عملیاتی از جنوب و غرب ایران شروع شود که هدفش رسیدن به پایتخت باشد.
کد خبر: ۴۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 27July 2021

عملیات مرصاد تشخیص اربابان صدام در حمله به تهران از غرب و جنوب غرب بودحجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس درباره در عملیات مرصاد اظهار داشت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی، صدام ملعون با تحریک اربابان خود احساس کرد که ایران اسلامی به اوج نقطه ضعف خود رسیده و به‌خاطر مشکلات اقتصادی و اطلاعاتی که لو رفته بود که خزانه خالی و مشکلات اقتصادی فراوان وجود دارد تلقی می‌کردند کشورمان از روی انفعال و ضعف قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این میان نظر امام راحل این بود که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به مثابه سرکشیدن جام زهر بود؛ لذا احساس کردند ما از روی اجبار قطعنامه را پذیرفتیم و امکان مقاومت و ایستادگی را در مقابل آن‌ها نداریم. تشخیص اربابان صدام این بود که نیاز است یک عملیاتی از جنوب و غرب ایران شروع شود و هدف پایتخت باشد و همچون عملیات‌های گذشته عراق علیه کشورمان نباشد و پیوندی بین داخل و بیرون ایجاد شود.

وی افزود: صدام ملعون از مدت‌ها قبل منافقین را کنار خود پذیرفته و به عنوان مزدوران جیره خوار به کار گرفته بود. منافقین تجهیزات گسترده نظامی در اختیار و جنگ چریکی و کلاسیک را پیش بینی کرده بودند و خودرو‌های مختلف نظامی و نفربر‌های مختلف و آتش پشتیبانی رژیم بعثی را آن‌ها را برای منافقین فراهم می‌کرد. آن‌ها یک عملیات پیچیده را در چند مرحله تدارک دیدند و تمام سرشاخه‌های نفاق را در داخل فعال کرده و کلمات رمز را پیش بینی کرده بودند تا یکدیگر را پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمن به خیال خام خود تشخیص داده بود که اگر از کرمانشاه ورود پیدا کند رسیدن به پایتخت مسافت کمتری دارد، گفت: براساس بررسی‌هایشان احساس کرده بودند که از منطقه قصر شیرین و پل ذهاب به سمت اسلام آباد غرب رفته و از آنجا تنگه چهارزبر را کنار زده و به سمت کرمانشاه و سپس همدان و تهران حرکت کنند.

ذالنوری با اشاره به این مطلب که منافقین کوردل در عملیاتی تحت عنوان «فروغ جاویدان» تمامی امکانات لازم را مهیا کرده بودند، اضافه کرد: دشمنان ابزار‌های لازم را در اختیار منافقین قرار داده بودند اما با بیداری و روحیه جهادی مردم عزیز ایران، خدای متعال به ما کمک کرد. مردم ما با روحیه جهادی و از همه اقشار به سمت جبهه‌ها شتافتند و در مناطق درگیری حضور پیدا کردند.

وی با بیان این‌که حضور فعال مردم در جبهه‌های نبرد علیه استکبار دست ما را پر کرده بود، یادآور شد: در عملیات مرصاد یگان‌های مختلف ارتش و سپاه و بسیج نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند و در راس آن‌ها باید به نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی اشاره کرد که در عرصه هماهنگی هوانیروز در به درک واصل کردن منافقین کوردل درخشش چشمگیری داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر اینکه عملیات مرصاد عملیاتی الهی بود، افزود: منافقین کوردل از فرماندهان ما کینه به دل برده بودند و این کینه را در به شهادت رساندن شهید صیاد شیرازی عزیز به نمایش گذاشتند.

وی در پایان گفت: در عملیات مرصاد تنگه چهارزبر بسته شد و منافقین در آنجا به دام افتاده و به درک واصل شدند و سازمان آن‌ها متلاشی و برخی از آن‌ها به کوه‌های اطراف متواری و برخی نیز خودکشی کردند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها