سردار حاجی‌زاده در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران:

بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی ایران، درخواست جاسوسی رسمی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران گفت: اجازه بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی و پیرامون آن را به هر عنوانی نداده، و درخواست غربی‌ها را درخواست جاسوسی رسمی از ایران می‌دانیم.
کد خبر: ۴۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ - 22May 2015

بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی ایران، درخواست جاسوسی رسمی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، همزمان با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران و نمایندگانی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجیزاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار کردند.

در این دیدار که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، سردار حاجیزاده با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار و خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی، اظهار داشت: برای آحاد پاسداران جای بسی افتخار و مباهات است که در مقام و مسئولیت پاسداری از انقلاب اسلامی به بزرگ پاسدار اسلام و پیشوای آزادگان جهان اسلام حضرت امام حسین (ع) اقتدا کردهاند.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی و سپس رویارویی پیروزمندانه با توطئههای رنگارنگ نظام سلطه و استکبار طی سالهای پس از جنگ تحمیلی افزود: ملت بزرگ ایران با الهام از سیره عملی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و وفاداری نسبت به پیمانی که با خون شهدا بستهاند، با اطاعت از ولی فقیه و زعامت حضرت امام خمینی (ره) و جانشین صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنهای عزیز(مدظله العالی) مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

سردار حاجیزاده در ادامه با تبیین تحولات جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مرحله نوینی در معادله قدرت پدید آمد، گفت: بعد از فروپاشی شوروی، فرصت پیادهسازی تئوری نظم نوین جهانی برای آمریکا مهیا شد، این تئوری بر پایه فرهنگ تمامیت خواهی و سلطهطلبی بنا شده است.

وی با بیان اینکه «اساس این ایده ایجاد دهکده بزرگ جهانی به رهبری آمریکا استوار شده است»، افزود: آمریکا بر اساس این اصول، کلیه برنامهها و اهداف راهبردی خود را برای حفظ و استمرار قواعد جهان تک قطبی قرار داده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تأکید کرد: امروز، هر حکومتی، فارغ از هر نوع گرایش دینی و اعتقادی، اگر منافع ملی خود را، هم جهت با منافع سلطهطلبانه غرب، به سرکردگی آمریکا، تعریف نکرده باشد و در مقابل آمریکا کرنش نکند با اِعمال سیاستهای تحریم، مهار، تعدی و تجاوز و تضییع حق حاکمیت مواجه خواهد شد و این نسخه ثابت استکبار غرب برای کشورها است.

سردار حاجیزاده با ارائه تصویری از وضعیت امروز منطقه خاطرنشان کرد: چند سالی است منطقه استراتژیک غرب آسیا و بخشهایی از شمال آفریقا شاهد ناامنی، خونریزی و کشتار مردم بیگناه و جنگهای خانمانسوز توسط گروههای تروریستی تکفیری و داعش شده است و هر روز نیز دامنه این جنگها توسعه پیدا میکند.

وی افزود: در چنین وضعیتی علاوه بر نابودی زیرساخت کشورها، کودکان، زنان، افراد پیر، جوانان، شیعه و سنی، مسیحی و غیر مسیحی، ایزدی، کُرد و غیره با ملیتهای مختلف در این منطقه قتل عام شده و زنان و دختران به بردگی جنسی برده میشوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عقاید انحرافی و ضداخلاق و ضد دین گروهکهای تروریستی تکفیری گفت: این گروهها با افکار الحادی، قارچ گونه در منطقه در حال رشد هستند و این ویروس خطرناک 80 کشور را تاکنون آلوده کرده است، اعتقادات و اقدامات آنها بر هیچ دین و آئینی و حتی منطق بشر اولیه بدوی منطبق نیست.

سردار حاجیزاده افزود: آنها انسان زنده را به آتش میکشند، قلب آدم مرده را از قبر بیرون کشیده و به دندان میگیرند، در کوچه و بازار، مسجد، مناطق جمعیتی حرکتهای انتحاری انجام میدهند و بیگناهان را میکشند.
وی با بیان اینکه «گروهکهای تروریستی تکفیری و داعش در جایی جنگ داخلی و برادر کُشی راه میاندازند و در جای دیگر با بسیج مدرنترین تسلیحات به جنگ مردمی بیدفاع میروند و شب و روز بر سر آنها اقسام بمبها را میریزند»، سؤال کرد: این جنگهای ویرانگر با رهبری چه قدرتهایی و با چه اهدافی انجام میشود؟ شکلدهی، هدایت و مدیریت تروریسم از نوع دولتی و افسار گسیخته آن مبتنی بر اهداف سیاسی و اعتقادی افراط گرایانه و ویرانگر از چه مبدأیی هدایت میشود؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: امروز پشت صحنه این همه ویرانگریها آشکار و براساس اقرار خود آنها واضح و شفاف شده است که تحت حمایت چه کشورها و دولتهایی قرار دارند.

این مقام عالیرتبه نظامی تصریح کرد: صحنه گردان اصلی این جنایات آمریکا است. آمریکاییها با طرح انگلیسی - صهیونیستی و پول کشورهای منطقه و در رأس آنها عربستان سعودی به دنبال منافع شومی هستند که دیر یا زود خود آنها را نیز در این باتلاق گرفتار خواهد کرد.

سردار حاجیزاده با اشاره به اینکه «در این عرصه وحشیگری افسار گسیخته هیچ کشوری در حاشیه امن قرار نمیگیرد و قطعاً به نوعی از عوارض این اقدام تأثیر میپذیرد»، افزود: آمریکا به دنبال گسترش جنگ نیابتی در منطقه است و با عوام فریبی، ائتلاف ضد داعش راه میاندازد ولی به طور علنی میگوید ما به دنبال نابودی داعش نیستیم، ما بحران را مدیریت میکنیم. این در حالی است که در صحنه عراق شاهد بار ریزی با هواپیما و انواع کمکرسانی به داعش هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاهه دشمنیهای آمریکا علیه نظام و ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 37 سال گذشته انواع طرحهای ضد بشری نظام سلطه به رهبری آمریکا را تجربه کرده است و اقدامات تروریستی، ناامنسازی، انفجارات، زدن شهرها با خمپاره تنها بخشی از اقدامات خصمانهای است که توسط گروهکهایی که امروزه خارجنشین هستند و بعد از سه دهه همچنان توسط آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی حمایت میشوند، در این سالها در کشور ما به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: این گروههای تروریستی بیش از 16000 نفر از مردم بی گناه ایران را شهید کردهاند. ما آموختهایم چگونه امنیت ایران را حفظ کنیم. ما آموختهایم در مقابل گروههای تکفیری، تروریستی، ضد بشری و حتی هواپیما ربایی چگونه مقابله کنیم، ما آموختهایم چگونه با دشمن بجنگیم. همه ترفندهای آنها برای ما روشن است. ولی کشورهایی که تجربه غنی37 ساله ایران را ندارند بسیار آسیبپذیر هستند.

سردار حاجیزاده با پرده برداشتن از برخی واقعیات تلخ موجود پیرامون وضعیت گروهکهای تروریستی تکفیری تحت حمایت آمریکا و غرب گفت: نکبت جدید و گروههای تروریستی مورد حمایت آمریکا مرز و قلمرو نمیشناسد، جبهه ندارد، ظرف چند روز ارتشهای کلاسیک و بیتجربه را متلاشی می کنند، امنیت مردم را ظرف مدت کوتاه از بین میبرند.

وی افزود: امروز کشورهایی مثل عراق، سوریه و لیبی گرفتار این مصیبت هستند و ملت بزرگ یمن نیز درگیر مصیبت بزرگی همچون مصیبت غزه است.

این مقام عالیرتبه نظامی کشورمان با ابراز تأسف نسبت به حمایت کورکورانه برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس از سیاستهای جاهلانه عربستان و انجام پروازهای عملیاتی از این کشورها به سمت یمن تأکید کرد: ما در مقابل خداوند متعال، بشریت و تاریخ باید جوابگوی اعمالمان باشیم.

سردار حاجیزاده با حساس توصیف کردن شرایط منطقه و مضحک خواندن دلسوزی رئیسجمهور بیخرد آمریکا در قبال برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: تحلیل شرایط منطقه آنی نیست که اوباما به عنوان دلسوز منطقه خلیج فارس در کمپ دیوید ارائه میدهد. کشورهای منطقه باید بیشتر ازاین هوشیار باشند واقعیتها را آنگونه هست تحلیل و ارزیابی کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به مصاف دیرینه ملت ایران با دشمنیهای آمریکا و غرب گفت: ما همچنان با توطئههای آمریکایی روبهرو هستیم، ما امروز درگیر یک جنگ تمامعیار اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی با آنها هستیم. آمریکاییها سالیان سال است که از مقابله مستقیم و جنگ با ایران نااُمید هستند و با بیشرمی تمام در این حوزهها ناجوانمردانه مشغول تلاش هستند.

وی با اشاره به طرح برخی مطالبات ظالمانه، غیر قانونی و غیر عقلانی در فرآیند مذاکرات هستهای توسط آمریکا و متحدان کاخ سفید افزود: اخیراً نیز در حاشیه مذاکرات میشنویم مسئله بازرسی مراکز نظامی و دفاعی را به بهانه مسائل هستهای مطرح میکنند ولی نمیدانند که روشهای نفوذ و شیوههای موریانهای آنها در نزد ایرانیان نخ نما شده است و این درخواست غرب، در حقیقت درخواست جاسوسی رسمی در ایران است.

سردار حاجیزاده تأکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا فرمودند ما نه تنها اجازه نخواهیم داد از مراکز نظامی و دفاعی بازرسی کنند بلکه تحت هر عنوان شامل بازرسی هماهنگ شده یا نشده پیرامون مراکز یا حتی هر فاصلهای و به هر شکلی، پاسخ ما پاسخ به اقدام در حکم جاسوسی خواهد بود و پاسخ آن، «سرب داغ» است.

فرمانده هوافضای سپاه در پایان با قدردانی از پذیرش دعوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران خطاب به آنان گفت: امیدواریم اینگونه جلسات فراتر از تشریفات، نتایج ملموس و کاربردی برای همه کشورها و ملتها داشته باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی همکاری همه جانبه در تمامی ابعاد با کشورهای دوست را دارد.

در این دیدار همچنین سرهنگ کنستانتین پانوف (وابسته نظامی کشور اکراین) به عنوان نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران طی سخنانی با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سایر فرماندهان و کارکنان این نهاد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ارکان نظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دفاع از کشور را بر عهده دارد و در این بین نیروی هوافضای سپاه نقش بزرگ و بسزایی ایفا میکند.

وی تصریح کرد: نیروی هوافضای سپاه از جوانترین نهادهای نظامی ایران است و این نشانگر آن است که پیشگامان نظامی ایران در این نهاد گرد هم آمدهاند.

سرهنگ کنستانتین پانوف با اشاره به نقشها و اقدامات سپاه در مرزهای کشور و شهدای آن در این راه یادآور شد: شهیدانی که جانشان را در راه میهنشان فدا کردهاند، الگویی برای تربیت نسلهای بعد هستند.

وی در پایان با آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خوشبختی خانوادههای پاسداران تأکید کرد: امیدوارم ایران و ملتش همواره در سایه صلح برقرار بوده و آیندهای روشن در انتظار این کشور باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم هدایایی توسط فرمانده نیروی هوا فضای سپاه به میهمانان خارجی شرکتکننده در برنامه اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار