رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم:

هر کسی توفیق حرکت در مسیر شهدا را ندارد

حاجی زاده گفت: توفیق حرکت در مسیر شهدا و خدمت به آرمان‌های والای آنان، توفیقی بس بزرگ و عظیم است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 27July 2021

هر کسی توفیق حرکت در مسیر شهدا را نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم امروز در آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اطلاع رسانی نخستین جشنواره ملی «شهادت قلم» در خانه موزه شهیدان زین الدین قم اظهار داشت: خدا رو شکر می‌کنیم به واسطه هدایت‌ها و عنایت‌هایی که به ما داشته، توفیق پیدا کردیم در راستای شهدای والامقام گام برداریم.

وی افزود: با فعالیت در کنگره ملی شهدا به یقین رسیدم که توفیق کار برای شهدا تصادفی نیست.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد عنوان کرد: شهید محمود اخلاقی از شهدای والامقام لشکر ۱۷ بود که با اینکه سمنان از این لشکر جدا شد، او تا آخرین روز‌های دفاع مقدس ماند و علیرغم ضعف بینایی که پیدا کرده بود، عاشقانه در معاونت فرهنگی لشکر خدمت می‌کرد تا اینکه در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

وی با اشاره به پخش مستند غیر رسمی از دیدار‌های رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: عمده دیدار‌های حضرت آقا با گروه هنرمندان است و نشان می‌دهد که تاثیرگذاری هنر و ماندگاری کار هنری در جامعه چقدر زیاد است.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های هنری جامعه به خوبی استفاده کنیم، گفت: لازم است هنرمندان را در بخش‌های مختلف امورات مربوط به شهدا و بویژه تقویت شئون فرهنگی در برنامه‌های مذهبی پیوند بزنیم تا آثار ماندگار و اثربخشی خلق شود.

وی با انتقاد از دستگاه‌هایی که در زمینه ایثار و شهادت حضور کمرنگی دارند، عنوان کرد: هر کسی توفیق حضور در برنامه‌های شهدا را ندارد و برخی مسئولان باید در رفتارشان در قبال پاسداشت آرمان‌های شهیدان تجدید نظر کنند.

رییس ستاد ملی کنگره شهدای استان قم با تقدیر از نهاد‌ها و دستگاه‌هایی همچون اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، بنیاد شهید، سپاه، شهرداری و شورای اسلامی شهر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: یکی از اقدامات شایسته صداوسیمای قم، پخش مستند «دلیرستان» از سیمای نور و برنامه «بامرام ها» از رادیو قم است که موجب امتنان و دلگرمی فراوان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار