تحقق آیه قرآنی برای نصرت رزمندگان ایرانی از زبان شهید زین‌الدین + فیلم

شهید زین‌الدین به نیروهای خود در مورد نصرت الهی گفت: «ما مشاهده کردیم که آنچنان خداوند رعب در دل دشمن انداخته است و شاید ملائکه‌الله در آن فضا‌های خالی زیاد با دشمن می‌جنگیدند که ما ۶۰ نفر در مقابل سیل انبوه تانک‌های دشمن و نفر‌های دشمن می‌توانستیم مقاومت بکنیم.»
کد خبر: ۴۶۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ - 28July 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار فیلمی از سردار شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر علی بن ابی‌طالب (ع)، منتشر کرده که ایشان بعد از عملیات خیبر از معجزه‌ای در جزیره مجنون سخن گفته است.

شهید زین‌الدین: ما نصرت الهی را مشاهده کردیم + فیلم

آنچه در ادامه تماشا خواهید کرد قطعه‌ای از این فیلم است که شهید زین‌الدین در آن مطرح می‌کند:

«امروز هم ما با نیرو‌هایی که داشتیم در جزیره به‌ شدت مقابله کردیم وقتی‌ که دیگر نه مهماتی در دسترس بود و نه نیرویی. از بعضی جا‌ها هم نیرو‌های ما در محاصره دشمن قرار گرفته بودند و کلاً یک خط در دست ما مانده بود که تقریباً ۶۰، ۷۰ نفر نیرو داخلش بود که سه، چهار کیلومتر چپ و راستش باز بود ولی ما مشاهده کردیم که آنچنان خداوند رعب در دل دشمن انداخته است و شاید ملائکة‌الله در آن فضا‌های خالی زیاد با دشمن می‌جنگیدند که ما ۶۰ نفر در مقابل سیل انبوه تانک‌های دشمن و نفر‌های دشمن می‌توانستیم مقاومت بکنیم و دشمن فقط متوجه ما ۶۰ نفر بود و هر چه می‌خواست تصرف بکند، نتوانست. درصورتی‌که خیلی راحت می‌توانست از راست یا از چپ نیرو‌ها را دور بزند و همه ما را به اسارت بگیرد.»

درباره عملیات

عملیات خیبر در منطقه سوسنگرد (طلائیه تا بستان) با رمز یا رسول‌الله (ص) از سوم تا ۲۲ اسفند سال ۶۲ انجام شد. رزمندگان اسلام در جبهه جنوبی هورالهویزه در میدان رزم حضور داشتند که هدف عملیات تصرف هورالهویزه و جاده بصره _ العماره و تهدید بصره از سمت شمال بود که با فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. در عملیات خیبر ۲۴۶ گردان پیاده، ۳۷ گردان زرهی، هفت گردان توپخانه حضور داشتند که توانستند ۱۲۲ گردان پیاده، ۲۹ گردان زرهی، ۲۳ گردان مکانیزه، ۱۴ گردان کماندو، چهار گردان گارد جمهوری رژیم بعث را درگیر کنند.

آزادسازی هزار کیلومترمربع در منطقه هور و ۱۸۰ کیلومترمربع در جزایر مجنون و طلائیه. آشکار ساختن لزوم ایجاد، تقویت و توسعه یگان‌های دریایی برای انجام عملیات‌های آبی، خاکی، زمینه‌سازی عملیات‌های بدر، والفجر ۸، کربلا ۳، ۴ و ۵ و همچنین زمینه‌ای برای تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران از نتایج عملیات بود. در عملیات خیبر، ۱۵ هزار نفر از نیروی عراقی کشته شدند و هزار و ۱۴۰ نفر از آن‌ها به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. خسارات دشمن شامل انهدام شش هواپیما، ۹ هلی‌کوپتر، ۱۵۰ تانک و نفربر و ۲۰۰ خودرو بود و ایران نیز توانست ۱۰ دستگاه تانک و نفربر و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی را به غنیمت بگیرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار