یادداشت/ علی عبدالصمدی

اقدامات جهادی نیروهای مسلح؛ عاملی مهم در بهبود وضعیت خوزستان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور مداوم در تمامی عرصه‌های دفاعی و نیز عمرانی و همچنین با برخورداری از تفکر جهادی، اثبات کرده است که در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم و پشتیبان مردم رنجدیده بوده است.
کد خبر: ۴۶۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ - 01August 2021

تفکر جهادی ضامن بهبود شرایط کنونی خوزستان استگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ شرایط نامطلوب آب شرب در خوزستان این روز‌ها سوژه‌ی داغ رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی شده است. بسیاری نیز از این آب گل‌آلود ماهی گرفتند و به نام کمک به مردم تشنه‌ی خوزستان، اقدام به جمع‌آوری مبالغی کردند که معلوم نشد صرف چه اموری شده است. یقیناً این افراد جزء مراجع امین و ذی‌صلاح و قابل اطمینان عموم مردم نبودند، اما بسیاری از افراد و ارگان‌های مورد وثوق مردم نیز جهت کمک‌رسانی به مردم رنجدیده‌ی خوزستان وارد عمل شدند؛ در رأس همه‌ی این شخصیت‌های حقیقی و حقوقی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار دارد که نیروهای این نهاد انقلابی هشت سال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مردانه مقاومت کردند و در دوران پس از دفاع نیز از هیچ گونه سازندگی در قبل این آب و خاک دریغ نکردند. وجود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با زیرشاخه‌های متعدد جهت انجام امور عمرانی گواهی بر این ادعاست.

از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی مورد وثوق در اذهان عمومی شکل گرفته و اقدامات جهادی و عمرانی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در دهه‌های پس از دفاع مقدس همواره زبانزد عام و خاص بوده است.

بر این اساس و در پی به وجود آمدن معضل آب در خوزستان، سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در این استان و بازدید میدانی از مناطق بحران‌زده، باعث دلگرمی مسئولین محلی و مردم شد. نیرو‌های مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور مداوم در تمامی عرصه‌های دفاعی و نیز عمرانی اثبات کرده‌اند که در تمامی عرصه‌ها از جمله نظامی، سیاسی، فرهنگی و نیز اقتصادی و عمرانی در خط مقدم و پشتیبان مردم رنجدیده بوده‌اند و انصافاً مصداقی از آیه‌ی شریفه‌ی «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» هستند.

امروز و با توجه به مشکلات به وجود آمده در خوزستان که نشأت گرفته شده از سیاست‌گذاری‌های غلط مصرف آب در استان است، مردم و بعضاً مسئولین محلی نیازمند یاری و کار جهادی عمومی و بسیج همگانی در راستای بهبود شرایط اجتماعی و منابع طبیعی هستند. در رأس همه‌ی کسانی که مطمئناً می‌توانند در این بسیج عمومی و کار جهادی شرکت داشته باشند و به بهترین شکل نیز به ایفای نقش بپردازند، جان‌برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند؛ همانان که هشت سال در برابر تهاجم دشمن بعثی مقاومت کردند، از جان خود گذشتند و به این خاک ادای دین کردند.

حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خوزستان یادآور دوران پر از حماسه و افتخار دفاع مقدس است. سردار سلامی با حضور و حمایت همه‌جانبه از مردم استان خوزستان مایه‌ی دلگرمی مردم شد. تفکر جهادی در نیرو‌های مسلح و بسیج عمومی در راستای آبادانی و رفع مشکلات ملت قهرمان‌پرور خوزستان میتواند موجب رفع هرچه سریع‌تر بحران کنونی در خوزستان شود.

انتهای پیام/ 133

نظر شما
پربیننده ها