مهلت جدید مقاومت فلسطین به تل‌آویو تا پایان هفته

یک روزنامه لبنانی نوشت، مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داده در صورتی که تا پایان هفته به مطالبات عمل نکند دور جدید تنش در مرز نوار غزه با رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ - 29July 2021

مهلت جدید مقاومت فلسطین به تل آویو تا پایان هفتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در زمانی که برای چهارمین روز متوالی ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت فلسطین اشغالی ادامه دارد و رژیم صهیونیستی تنها یک‌بار به آن پاسخ داده، تل‌آویو به ادامه فشار بر میانجی مصری ادامه می‌دهد و همزمان در حال بررسی پیشنهاد جدید واسطه مصری برای اجرای مرحله اول توافق تبادل اسراست.

پیشتر مصر تا عید قربان از گروه‌های مقاومت برای رژیم صهیونیستی مهلت گرفته و وعده کرده بود تا عید مطالبات آنان محقق خواهد شد.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت، حماس اخیراً به مصری‌ها گفته که از وضعیت فعلی راضی نیست و هشدار داده به دلیل اقدامات دشمن صهیونیستی، تلاش این رژیم برای تحمیل معادلات جدید بر نوار غزه و نیز تلاش برای ارتباط دادن دو پرونده اقتصادی و انسانی به پرونده تبادل اسرا، وضعیت کم به کم به سمت تنش دوباره پیش می‌رود و در نهایت درگیری‌ها دوباره شکل می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده، ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های مجاور غزه و آتش‌سوزی در این شهرک‌ها ادامه دارد و علی‌رغم آنکه رژیم صهیونیستی در ابتدا برخی پایگاه‌های مقاومت را هدف گرفت، اما طی دو روز گذشته هیچ واکنشی نداشته است.

منابع آگاه به الاخبار گفتند، با ادامه این تعامل رژیم صهیونیستی با غزه، ممکن است گروه‌های فلسطینی به سمت شلیک راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی در آینده پیش بروند تا فشار‌ها را به این رژیم تشدید کنند. بنا به گفته همین منابع، گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی تا پایان هفته جاری برای ورود کمک مالی قطر به غزه، بازگشایی معابر و نیز ورود مصالح برای بازسازی مهلت داده‌اند و اگر انجام نشود تنش‌ها در طول نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی می‌گوید که کمک مالی قطر باید از طریق برنامه جهانی غذا وارد غزه شود و به فقرا در غزه کارت خرید ارائه شود، اما حماس این پیشنهاد را رد کرده و اصرار دارد که این اموال باید نقدا به دست خانواده‌های فقرا برسد تا هرچه به جز غذا نیاز دارند، تهیه کنند.

الاخبار درباره پیشنهاد جدید میانجی مصری هم نوشت، قاهره پیشنهاد داده در مرحله اول «آبراهام منگستو» و «هشام السید» آزاد شوند و اطلاعاتی درباره دو نظامی اسرائیلی «شاوول آرون» و «هدار گولدن» داده شود و در مقابل رژیم صهیونیستی صد‌ها اسیر فلسطینی از جمله زنان و کودکان را آزاد کند. حماس منتظر پاسخ تل‌آویو است تا نظر خود در این‌باره را به اطلاع قاهره برساند.

اما منابع اطلاعاتی مصر به روزنامه «الاهرام» گفته‌اند رژیم صهیونیستی قبل از حل پرونده تبادل اسرا، حصول توافقاتی جدید در زمینه آتش‌بس با حماس را می‌خواهد.

در همین رابطه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه (دیروز) با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در دوحه دیدار کرد. به گزارش روسیا الیوم، هنیه و بن عبدالرحمن آل ثانی به بحث و گفت‌وگو درباره اوضاع فلسطین، به خصوص پس از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین اقدامات قطر در خصوص بازسازی غزه و کمک مالی آن به مردم این منطقه پرداختند و وزیر قطری تاکید کرد که کمک مالی قطر برای شروع بازسازی غزه به سرعت در حال افزایش است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار