مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع):

«غدیر» روز اکمال دین و اتمام نعمت است

حجت‌الاسلام «دهفولی» گفت: پس از معرفی جانشین توسط پیامبر (ص) در روز هجدهم ذی‌الحجه، آیه اکمال نازل شد و این روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت معرفی کرد.
کد خبر: ۴۶۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 29July 2021

«غدیر» روز اکمال دین و اتمام نعمت استحجت الاسلام «امید دهفولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن عرض تبریک عید غدیر با بیان اینکه هجدهم ذی‌الحجه، از اعیاد بزرگ اسلام و جهان تشیع است، اظهار داشت: در سال دهم هجری قمری، در این روز یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام اتفاق افتاده است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در مکانی به نام غدیر خم دستور داد حاجیان توقف کنند زیرا طبق آیه تبلیغ خداوند به او مأموریت داده بود که در این روز ولی و جانشین خود را معرفی کند. بنابر بر این آیه، پیامبر (ص) از جانب خداوند مأمور بود آنچه را که پروردگار دستور داده به مردم ابلاغ کند و اگر این کار را انجام نمی‌داد رسالتش را انجام نداده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) خاطرنشان کرد: پس از معرفی جانشین توسط پیامبر (ص) آیه اکمال نازل شد و این روز را روز اکمال دین و اتمام نعمت معرفی کرد. طبق روایتی از امام صادق (ع)، از امام پرسیدند که آیا مسلمانان غیر از جمعه و اعیاد قربان و فطر عید دیگری دارند؟ که امام فرمود: بله عیدی داریم که احترامش از همه این‌ها بیشتر است.

دهفولی عنوان کرد: در آن روز پیامبر (ص) امیرالمؤمنین علی (ع) را به جانشینی خود معرفی کرد. این عید در تمام ادیان الهی محترم شمرده شده به‌گونه‌ای که هر پیامبری می‌خواست جانشین خود را معرفی کند در این روز این کار را انجام می‌داد. لذا شیعیان باید در عیدالله اکبر جشن‌های بزرگی برگزار کنند و پیام این روز عزیز را به جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها