شهید «مریم فرهانیان»؛

قدر رهبر را بدانيد و همواره پشت سر او باشيد

شهید «مریم فرهانیان» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: قدر اين رهبر را بدانيد و همواره پشت سر او باشيد. از امام پيروی كنيد و به پيام‌ها و فرمان‌ها و دستورات اسلامی امام توجه كنيد.
کد خبر: ۴۶۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳ - 02August 2021

قدر رهبر را بدانيد و همواره پشت سر او باشيدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، ‌«مریم فرهانیان» 24 دی 1342 در شهرستان آبادان به دنيا آمد. وی تا سوم متوسطه درس خواند. مددكار افتخاری بنياد شهيد بود و سرانجام 13 مرداد 1363 در زادگاهش بر اثر اصابت تركش خمپاره به قلب شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای آبادان قرار دارد. 

فرازی از وصیت‌نامه شهید «مریم فرهانیان»

وصيتم را با نام خدا، اين بزرگترين بزرگترها، آن يگانه مطلق، اين فريادرس مستضعفان، اين در هم كوبنده كاخ ستمگران و يزيديان، اين منجی حق و عدالت، اين فرستاده قرآن، اين شنونده غم ها و اين مشكل گشای دردها  شروع مي كنم.

اول از هر چيز از انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی (ره) به اندازه فهم خودم و وظايفم كه بر دوش دارم بگويم، انقلابی كه با دادن خون هزاران شهيد و هزاران معلول به اولين مرحله پيروزی خود رسيد. انقلابی كه در آن مردم، اسلام را، اين كامل‌ترين دين را مبنای كار خود قرار دادند و از آن الهام گرفتند و وحدتی را كه به دست آورده بودند، با توجه به دين اسلام و رهبری قاطع امام، آن را حفظ كردند.

پیرو رهبر باشید

قدر اين رهبر را بدانيد و همواره پشت سر او باشيد. از امام پيروی كنيد. به پيام ها و فرمان‌ها و دستوارت اسلامی امام توجه كنيد و سعی كنيد از هر كلمه امام درس بگيريد. امام را تنها نگذاريد. اين هواي نفسی را كه امام از آن صحبت و سعی می كند آن را از وجود ما بزدايد، شما هم سعی كنيد كه در اين راه موفق شويد. سعی كنيد خود را بشناسيد كه اگر خود را بشناسيد خدا را هم شناخته ايد. در هيچ كاری خدا را از ياد نبريد. و همواره به ياد خدا باشيد و با هم به مهربانی رفتار كنيد.

تزكيه نفس كنيد

امام زمان را از ياد نبريد. همواره به فكر امام زمان باشيد. همواره در راه اسلام باشيد و براي تحقق بخشيدن به آرمان اسلام بكوشيد و به قدرت الهی توجه داشته باشيد كه بالاتر و با عظمت تر از تمام قدرت هاست. هيچ وقت قدرت خدا را از ياد نبريد و سعی كنيد كه هر چه بهتر تزكيه نفس كنيد. چيزی را كه امام اينقدر درباره‌اش تكيه می‌كنند كه تزكيه نفس كنيد و در بين خطراتی كه ما را تهديد مي كنند هيچ خطری بالاتر از اين نفس نيست كه گاه انسان را به انحراف می كشاند و خود انسان متوجه نمی شود. قرآن بخوانيد زيرا قرآن تمام دستورات زندگی را به شما می گويد. نهج البلاغه و صحيفه سجاديه هم همينطور.

سخنی با مادرم

مادر؛ اگر من سعادت شهادت را داشتم و شهيد شدم، اصلا ناراحت نباش. ما همه امانت هستيم و همه ما از دنيا می رويم، زيرا اين دنيا آزمايشگاهی است كه خداوند بندگان خود را در آن، مورد آزمايش قرار می دهد. اين ما هستيم كه بايد سعی كنيم و از اين امتحان كه بالاترين امتحان هاست سربلند بيرون بياييم و در قيامت پيش خدا سرافكنده نباشيم.

در فكر آخرت باشيد

يادم هست كه در آخرين جلسه گفتگويی كه با برادر شهيدم داشتم، درباره معاد برايم صحبت می كرد و می گفت: «در فكر آخرت باشيد» و بعد از اين جلسه بود كه مقام شهادت را به دست آورد. از صميم قلب به او تبريک می گويم و از خدا می خواهم صداقتی همانند شهيدان به من عطا كند و سعادت اين را بدهد كه تنها و تنها در راه او قدم برداريم و برای رضای او كار كنيم.

به ولايت فقيه ارج بنهيم

شهيد كسی است كه به آخرين مرحله كمال خود رسيده است و راهش را با آگاهی، ايمان و خلوص می پيمايد و هميشه پيروز و جاويد است. به ولايت فقيه ارج بنهيم و بدانيم كه الان امام خمينی بر ما ولايت دارد و بدانيم تنها در اين صورت در دنيا و آخرت موفق می شويم كه با همديگر صميمی باشيم و با دشمن مقابله كنيم. چه دشمنانی كه در درون ما هستند و چه دشمنان بيرونی. من هم مانند برادر شهيدم (مهدی) هر چه يادم آمد نوشتم و اگر در گفتارم اشتباهی هست، به بزرگی خودتان ببخشيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار