امروز صادر شد؛

بیانیه حزب الله لبنان به مناسبت شهادت «علی شبلی» در جنوب لبنان

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به حادثه دردناک و تاسف بار ترور شهید علی شبلی در یک مراسم عروسی در جنوب لبنان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۶۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 01August 2021

بیانیه حزب الله لبنان به مناسبت شهادت «علی شبلی» در جنوب لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به حادثه دردناک و تاسف بار ترور شهید علی شبلی در جریان مراسم عروسی در جنوب لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه حزب الله لبنان بر مخالفت با هر گونه قتل، و زیرپا گذاشتن محرمات و پایمال کردن کرامت انسانی تاکید شده است.

حزب الله لبنان در بیانیه خود از دستگاه‌های امنیتی و قضایی این کشور خواست که برخورد قاطع با عاملان جنایت داشته باشد و کسانی که در شیپور فتنه می دمند و راه‌ها را می بندند و شهروندان را مورد اهانت قرار می دهند، را تحت پیگرد قرار دهند.

حزب الله لبنان به خانواده علی شبلی تسلیت گفت و برای آنها صبر و سلوان از خداوند مسالت کرد و بر لزوم اقدام قوی دولت در عمل به وظیفه خود تاکید کرد.

همزمان شبکه المنار از شهادت شماری در جریان تیراندازی به سمت موکب تشییع علی شبلی در منطقه خلده در جنوب لبنان خبر داد.

از سوی دیگر زیاد حیدر شهردار الشویفات از همه نیروهای امنیتی لبنان خواست که سریعا وارد عمل شوند و گرنه اوضاع خلده از کنترل خارج خواهد شد.

وی گفت: جنگ با یکدیگر به نفع احدی نیست و همه باید عاقلانه عمل کنند تا در دام جنگ های بیهوده نیافتیم.

قبلا النشره لبنان از تیراندازی شدید در خلده در جنوب لبنان خبر داده بود و اینکه میان ساکنان در این مکان وحشت حکمفرما شده است.

شبکه الجدید اعلام کرد که جاده خلده به بیروت به سبب تیراندازی شدید از همه سمت بسته است و برخی شهروندان خودروهای خود را رها و فرار کرده اند.

المنار گزارش داده بود: شهید علی شبلی در جنایتی هولناک هنگام حضور در مراسم عروسی در منطقه خلده به دست احمد زاهر غصن شامگاه دیشب به شهادت رسید و این ضارب به دست نیروهای امنیتی لبنان افتاد. این جنایت هولناک در برابر خویشاوندان شبلی به دست غصن رخ داد.

در ویدئوی منتشر شده فردی به سمت علی شبلی می دوید و قبل از فرار از محل، چندین تیر به سمت او شلیک می کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها