رئیس بنیاد شهید شهرستان تربت حیدریه خبر داد؛

آغاز طرح مستندسازی خاطرات خانواده‌های شهدا در تربت حیدریه

«حسینعلی‎زاده» گفت: طرح «اسناد افتخار» با محوریت ثبت و مستندسازی خاطرات خانواده‌های شهدا درباره شهدای شهرستان آغاز شده و طبق هدف گزاری‎ها، شناسنامه 50 نفر از شهدای تربت حیدریه در مرحله اول درحال گردآوری است.
کد خبر: ۴۷۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ - 04August 2021

«محمد حسینعلی‎زاده»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تربت حیدریه در حاشیه نخستین جلسه طرح خاطره نگاری شهدا و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: طرح «اسناد افتخار» با محوریت ثبت و مستندسازی خاطرات خانواده‌های شهدا درباره شهدای شهرستان آغاز شده و طبق هدف گزاری‎ها، گردآوری شناسنامه 50 نفر از شهدای تربت حیدریه از زبان خانواده‌های معزز آنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار ضروری و ارزشمند که بنیاد شهید و امور ایثارگران در دست پیگیری دارد، ثبت خاطرات آحاد و اقشار مختلف ایثارگران در استان‌های مختلف بوده و بر همین اساس، اداره کل بنیاد شهید خراسان رضوی طرح سند افتخار را در شهرستان تربت حیدریه و به کارگردانی «عباس باقریان» دبیر انجمن سینمای جوانان اجرا کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه با تأکید بر ضرورت تلاش شبانه روزی و بدون وقفه در راستای مستندسازی روایات پدران و مادران شهدا خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که متأسفانه هرروز شاهد انتشار اخبار تأثربرانگیز در خصوص ارتحال پدران و مادران شهدا از جای‌جای ایران اسلامی هستیم، لازم است تا بدون لحظه‌ای استراحت، روایات و خاطرات این مردان و زنان آسمانی را ثبت و ضبط نماییم.

وی ادامه داد: تلاش‌های صادقانه و خالصانه‌ای که در اثنای طرح «اسناد افتخار» صورت می‌گیرد، نه برای جاودانه کردن این عزیزان بلکه برای تکمیل گنجینه اطلاعات دفاع مقدس و شناسنامه ایثارگری شهرستان است؛ زیرا مادران و پدران شهدا به خودی خود در تاریخ حماسه این کشور جاودانه هستند و اقدامات ما فقط به این دلیل است که نسل‌های آینده از گذشته درخشان خود آگاهی داشته باشند و بدانند که چه مسئولیت سنگینی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب برعهده دارند.

حسینعلی‎زاده در انتها ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه پدران و مادران شهدا از کهولت سن برخوردار هستند به همین دلیل طرح خاطره نگاری با سختی‌هایی مواجه بوده که امیدواریم تا زمانی که این گنجینه‌ها در قید حیات هستند بتوانیم طرح موردنظر را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها