سید حسن نصرالله:

دست قطع شده شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد گواهی بر حمایت ایران از متحدانش است

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: دست قطع شده شهید سلیمانی در فرودگاه عراق شاهدی بر این است که ایران از متحدانش دست نخواهد کشید. ایران طی 40 سال گذشته دخالتی در امور داخلی لبنان نکرده است و تصمیمات را خودمان اتخاذ می کنیم.
کد خبر: ۴۷۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 19August 2021

رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی در صدر اولویت‌های ما قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی اعلام کرد: رویارویی با رژیم صهیونیستی در راس اولویت های ماست.

وی افزود: ما مجددا خواهان ایستادگی در کنار ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه و قدس و دیگر مناطق فلسطینی هستیم. ما خواهان ایستادن در کنار حق ملت فلسطین در بازپس گیری اراضی آن از نهر تا بحر هستیم.

اشغالگران صهیونیست اراضی فلسطین را ترک خواهند کرد زیرا این سرانجام اشغالگران است

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: روزی اشغالگران صهیونیست اراضی فلسطین را ترک خواهند کرد زیرا این پایان و سرانجام همه اشغالگران و تازیان است. در برابر تهدیداتی که قدس و مقدسات را تهدید می کند خواهان شکل گیری معادله منطقه ای هستیم که حامی این مقدسات باشد.

تشکر از مقاومت عراق به خاطر آمادگی برای حمایت از مقدسات در فلسطین

وی افزود: خواهان آن هستیم که حمایت از مقدسات مامورریت همه محور مقاومت باشد نه فقط فلسطینی ها. از گروههای مقاومت عراق که آمادگی خود را برای حمایت از مقدسات در فلسطین اعلام کردند، تشکر می کنیم.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: همکاری گروههای مقاومت در منطقه در کنار مقاومت فلسطین، آرزوی آزادسازی فلسطین را عظیم و دست یافتنی می کند.

وی اعلام کرد: دولت های آمریکا راس طغیان و ظلم در دنیا هستند باید که حاکمیت در منطقه ما از آن ملتها و کشورهای آن باشد. منابع و ثروتها و منابع آبی و نفت و سرزمین باید متعلق به ملتهای این کشورها باشد.

عراقی‌ها در زمینه مستشاران آمریکایی تجربه افغانستان را نصب العین قرار دهند

نصرالله در ادامه گفت: پس از شکست آمریکا در افغانستان، چشم‌ها به اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه دوخته شده است. تصمیم عراق در بیرون راندن نظامیان آمریکای دستاورد بزرگی است. عراقی ها باید به موضوع مستشاران آمریکاایی از نگاه تجربه افغانستان بنگرند.

وی افزود: ضامن واقعی عراق در برابر داعش و تکفیری ها حشد شعبی است. حشد شعبی تجلی استجابت به فتوای مرجعیت دینی نجف بود. حشد شعبی باید تقویت شود زیرا ضامن عراق است.

بهانه های واهی و دروغ آمریکا برای ماندن در شمال سوریه

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه درباره سوریه گفت: بهانه آمریکاییها برای ماندن در شمال سوریه کمک به جنگ با داعش است و این ادعایی واهی و دروغ است. دولتهای منطقه خود می توانند با داعش مقابله کنند و نیازی به کمک آمریکا ندارند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی باید منطقه شرق فرات در سوریه را ترک کنند. هدف آمریکاییها دزدیدن نفت سوریه است. سرنوشت اشغالگران آمریکایی در سوریه خروج است تا سرزمین به سوریه بازگردد و همچنین نفت سوریه به مردم آن بازگردد.

جنگ یمن باید متوقف شود

نصرالله در بخشی از سخنان خود درباره یمن گفت: جنگ آمریکایی-سعودی علیه یمن باید متوقف شو و آنها نخواهند توانست که به اهداف خود برسند.

حامی ملت ستمدیده بحرین هستیم

دبیر کل حزب الله لبنان درباره بحرین هم اعلام کرد: ما در کنار ملت ستمدیده بحرین که از آزادی بیان منع می شود و حامی فلسطین است، هستیم.

احدی نمی‌تواند گزندی به مقاومت لبنان وارد کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مقاومت لبنان گفت: به دوست و دشمن قدرت و صلابت مقاومت لبنان را مورد تاکید قرار می دهیم و احدی نمی تواند گزندی به آن وارد کند. همه تحولاتی که لبنان شاهد آن است نخواهد توانست که گزندی به مقاومت وارد کند و احدی در محاسبات دچار اشتباه نشود.

نصرالله افزود: ما بیش از هر زمان دیگری به درست بودن تصمیم خود و به مقاومت و نزدیک شدنمان به پیروزی ایمان داریم. برخی در داخل و خارج لبنان سعی دارند که ما را مسئول شکست در تشکیل کابینه بدانند و این نادرست است.

ایران دخالتی در تشکیل کابینه لبنان ندارد

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ایران دخالتی در تشکیل کابینه لبنان یا تعطیلی آن نمی کند بلکه طرفهای خارجی دیگری هستند که آنرا انجام می دهند. ما با امیدواری دیدارهای رئیس جمهوری و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه را درباره تشکیل دولت جدید دنبال می کنیم.

وی افزود: وضع معیشتی در لبنان باید با جدیت و دوراندیشی و عزم راسخ مورد توجه قرار گیرد. کشفیات نیروهای امنیتی در زمینه میلیونها لیتر بنزین و مازوت تاکیدی بر بحران پیچیده دارد. امکان حل بحران اگر مقامات از ابتدا در راستای حل آن با عزم جدی حرکت می کنند، وجود داشت. آیا عملکرد دولت ناشی از سوء اداره بوده است یا اقدام عامدانه برای مایوس کردن لبنانی ها؟ دولت و نیروهای امنیتی باید محتکرین را به زندان بفرستند تا این اوضاع جمع شود.

حمله به ارتش لبنان محکوم است

نصرالله ضمن تمجید از جانفشانی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای کاهش رنج لبنان ها گفت: هر حمله به ارتش لبنان شرم آور و محکوم است.

اولین کشتی حامل سوخت از ایران ساعاتی دیگر به سوی لبنان حرکت خواهد کرد

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه درباره بحران سوخت در این کشور هم اظهار داشت: اولین کشتی حامل سوخت که از ایران حرکت خواهد کرد، همه اقداماتش نهایی شده است و طی ساعات آتی حرکت خواهد کرد. کشتی دیگری هم و کشتی های دیگری هم به دنبال آن از ایران خواهند آمد. اولویت در کشتی که از ایران می آید مازوت است به سبب اهمیت حیاتی که دارد.

وی خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: از لحظه ای که کشتی حرکت کند، ساعاتی بعد در لبنان لنگر خواهد انداخت. کسی که ما را وادار کرد که این تصمیم را اتخاذ کنیم همان طرفی است که جنگ اقتصادی را علیه ما تحمیل کرد. احدی در به چالش طلبیدن ما دچار اشتباه نشود زیرا این به عزت ملت ما مربوط می شود و مخالف خوار شدن ملتمان هستیم.

نصرالله اعلام کرد: از ایران به خاطر حمایت دائمی و ایستادن در کنار ملت لبنان و مقاومت آن برای آزادسازی اراضی و مقابله با دشمن صهیونیست تشکر می کنیم. ایران با وجود تحریم هیچگاه از متحدانش دست نکشید و دوستانش را رها نکرد.

دست قطع شده شهید سلیمانی شاهدی بر حمایت قوی ایران از متحدانش است

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: دست قطع شده شهید سلیمانی در فرودگاه عراق شاهدی بر این است که ایران از متحدانش دست نخواهد کشید. ایران طی 40 سال گذشته دخالتی در امور داخلی لبنان نکرده است و تصمیمات را خودمان اتخاذ می کنیم.

وی درباره تحولات داخلی لبنان افزود: اراذل و اوباشی که به مردم حمله می کنند، غوغاسالارانی هستند که ارتباطی به ملت ما ندارند. درست این است که دولت به مسئولیت خود عمل کند و ما هم در این زمینه کمک خواهیم کرد.

سفارت آمریکا اداره کننده جنگ اقتصادی علیه ملت لبنان است

نصرالله ضمن تاکید بر ضرورت روی آوردن به رفتارها و اقدامات صحیح در لبنان، تاکید کرد: سفارت آمریکا جنگ اقتصادی و رسانه ای را در لبنان اداره می کند و در پشت پرده اقدامات تحریک آمیز قرار دارد. سفارت آمرکیا در لبنان دفتر دیپلماتیک نیست بلکه سفارتی است که علیه مردم لبنان توطئه می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: سفارت شما در بیروت شکست خواهد خورد همانطور که قبلا شکست خورده است. خطاب به کسانی که به آمریکایی‌ها و سفارت آن در بیروت تکیه کرده اند می گویم که تجربه افغانستان را نصب العین قرار دهند. سگ های پلیسی که برای محافظتشان قرار داده اند به آنها از شما نزدیک تر هستند.

وی افزود: بر همکاری به منظور نجات لبنان از طریق توان خودمان تاکید داریم. احدی در تجربه ما در هر جنگ نظامی یا اقتصادی یا امنیتی دچار اشتباه نشود. ما اهل شهادت هستیم و هنگامی که در جنگی وارد می شویم، اسلام و آرمان و مقدسات و امت مان را ترک نمی کنیم. نسل مقاومت ما را طوفانها و تهدیدات و شرایط دچار خلل و تزلزل نمی کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها