کمپین شخصیت‌های برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

بیش از ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته قاره آفریقا، با امضای طوماری، عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را محکوم کرده و از همه مردم این قاره خواستند که به کمپین علیه این رژیم بپیوندند.
کد خبر: ۴۷۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ - 20August 2021

کمپین شخصیت‌های برجسته آفریقایی برای لغو عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، موج اعتراضات به حضور رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا بسیار گسترش پیدا کرده و کمپین‌های مختلفی علیه این اقدام به راه افتاده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، بیش از ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته قاره آفریقا، با امضای طوماری، عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را محکوم کرده و از همه مردم این قاره خواستند که به کمپین علیه رژیم صهیونیستی بپیوندند.

به گزارش این شبکه، اعضای «کمپین جهانی بازگشت به فلسطین» در آفریقا، این طومار را تدوین و تأکید کردند که برای امضای این طومار الکترونیکی، مردم کشور‌های مختلف آفریقا دست به کار شوند.

اعضای امضا کننده این طومار، افراد برجسته اجتماعی، احزاب سیاسی، مراکز مذهبی، دانشگاهیان، فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای کشور‌های مختلف آفریقایی هستند. این افراد تأکید کردند که «مسئله فلسطین، متعلق به آفریقا نیز هست».

اعضای امضا کننده این طومار تصریح کردند، گروه‌های انقلابی فلسطینی با جنبش‌های آزادی‌بخش آفریقا، تبادلات بسیاری دارند و دارای مسئله مشترکی به نام مبارزه با جنگی هستند که کشور‌های استعمارگر علیه ملت‌های آفریقا و مردم فلسطین به راه انداخته‌اند.

در این طومار تأکید شد، اقدام رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای عضویت رژیم صهیونیستی، یک «اقدام فردی، شوکه‌کننده و محکوم است؛ زیر به وضوح، اصولی را از بین می‌برد که ارزش‌های این اتحادیه بر آن استوار است».

بر اساس این طومار، چنین اقدامی، مبارزه و «خون شهدای آفریقایی را پایمال می‌کند که برای آزادی آفریقا مبارزه کردند و در برابر کشتار استعماری ایستادند که اسرائیلی یکی از ابزار‌های مستقیم آن در تجاوز به حقوق ملل آفریقایی بوده و هست».

امضاکنندگان خاطر نشان کردند: «ملت‌های آفریقا و فلسطین برای مقابله با عادی‌سازی در کنار هم قرار دارند... و رئیس کمیساریا باید فورا این تصمیم را لغو و از ملت‌های آفریقا و فلسطین عذرخواهی کند».

این در حالی است که الجزایر و هفت کشور عربی حاضر در اتحادیه آفریقا به عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحاده اعتراض کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها