نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌‎پرس:

اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس است

منتظری به اقدامات مثبت صندوق حمایت از هنرمندان اشاره کرد و گفت: اقدامات صندوق حمایت از هنرمندان کمک ویژه‌ای به هنرمندان کشورمان بود؛ در همین راستا اقتصاد هنر و فرهنگ در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱ - 25August 2021

«غلامرضا منتظری» نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به چالش‌های دولت در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: در عرصه فرهنگ و هنر تا زمانی که نوع نگاه تغییر نکند و فرهنگ در زمره عناصر تاثیرگذار جامعه قلمداد نشود، مشکلات پابرجا خواهد ماند.

وی تصریح کرد: در مقام عمل در سیاست‌ها و برنامه‌های متولیان فرهنگ، اوج و عظمت را مشاهده نمی‌کنیم و در واقع منزلتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرهنگ قائلند در برنامه وجود ندارد و باید تغییر یابد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همه چیز در حوزه فرهنگ اعتبارات نیست، افزود: بین ماموریت و اعتبارات باید رابطه‌ای وجود داشته باشد؛ وقتی سهم بودجه فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است این مساله حاکی از نبود نگاه متعالی به این حوزه است.

منتظری به گام‌های اولیه در کمیسیون فرهنگی مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سهم فرهنگ در حوزه اعتبارات از گذشته کمتر است و اگر نتوان زیر ساخت اعتبارات فرهنگی را تقویت کنیم هر سال جامعه هنری با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

به‌کارگیری هنرمندان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

وی به ضعف نظارت در حوزه فرهنگ اشاره و عنوان کرد: صندوق حمایت از هنرمندان، امسال کمک ویژه‌ای به هنرمندان کرد و اقتصاد هنر و فرهنگ در دستور کار کمیسیون فرهنگی است و تا زمانی که این گام برداشته نشود، فرهنگ را باید با مُسکن نگه داشت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به پیش بینی طرح مدل نظارتی در کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح پس از استقرار وزیر فرهنگ، برنامه‌های وزیر را گرفته و از وی در مورد اجرای آن‌ها گزارش می‌گیریم و اگر پس از گذشت یک سال گامی اساسی برداشته نشود، قطعا مجلس برخورد خواهد کرد. تاکید کمیسیون فرهنگی پرهیز از موازی کاری و حداکثر استفاده از حداقل بودجه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار