"بیست و سه و آن یک نفر" به کلاس درس می‌روند

برای اولین بار در ایران، دانش‌آموزان کلاس هفتم در مدرسه به تماشای یک فیلم مستند جنگی می‌نشینند.
کد خبر: ۴۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 19October 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فیلم مستند 23 و آن یک نفر به کارگردانی مهدی جعفری در کتاب درسی جدیدی با نام "تفکر و سبک زندگی" گنجانده شده و ساعاتی از وقت دانشآموزان پایه هفتم را به گفتوگو درباره رزمندگان اختصاص میدهد.

این مستند داستان واقعی 23 نوجوان اسیر ایرانی است که در مقابله مستقیم و رودر رو با صدام قرار گرفته و در برابر خواسته رژیم بعث عراق برای اعتراف به اعزام اجباری نوجوانان به جبهههای جنگ توسط جمهوری اسلامی ایران میایستند. درقسمت آخر این مستند به عنوان "آن یک نفر" ماجرای شبه افسانهای ولی کاملا واقعی "ملاصالح قاری" مترجم آبادانی این ماجرا روایت میشود.

این درس به شکلی کاملا نوین در سیستم آموزشی ارائه میگردد. بدین شکل که فیلم سر کلاس نمایش داده میشود و سپس دانشآموزان ضمن بحث درباره آن، با تجربه نوجوانان همسن و سال خود از جنگ آشنا میشوند و قضاوت نکردن درباره افراد و مسائل پیرامونی را به بحث و بررسی میگذارند.

کتاب درسی "تفکر و سبک زندگی" یکی از کتابهای درسی سال هفتم است که دانشآموزان در آن با مهارتهای زندگی و سبکهای مختلف زندگی و تفکر آشنا میشوند.

گفتنی است؛ خاطرات این بیست و سه اسیر در کتابی با عنوان "بیست و سه نفر" و به قلم احمد یوسفزاده نوشته شده و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
ملینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
اطلاعاتِ خوبی بود. ولی بهتر بود کل داستان رو هم می نوشتند.
نظر شما
پربیننده ها