مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد خبر داد؛

تولید ۱۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای طلبه و روحانی در «یزد»

حجت‌الاسلام «خسروی‌راد» از تولید ۱۰ عنوان کتاب در حوزه نوجوانان با موضوع شهدای طلبه و روحانی در «یزد» با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 04September 2021

حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، از انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد و حوزه علمیه واحد خواهران استان خبر داد و اظهار داشت: در جلسه‌ای که با «رؤیا دهقانی» معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد و جمعی از نویسندگان آن مرکز برگزار شد، تولید ۱۰ عنوان کتاب در حوزه نوجوانان، با موضوع شهدای طلبه و روحانی در دستور کار قرار گرفت که این کتب تا پایان سال ۱۴۰۱ منتشر خواهند شد.

وی از پیگیری برگزاری جلسات آموزشی داستان‌نویسی در حوزه علمیه خواهران یزد خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد تا طی تفاهم‌نامه‌ای که در آینده بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و حوزه علمیه خواهران استان به امضا خواهد رسید، ایجاد یک حرکت منسجم در حوزه تألیفات دفاع مقدس در بین خواهران طلبه، مورد پیگیری قرار گیرد.

خسروی‌راد با بیان اینکه در این جلسه، تشکیل مجمع نویسندگان در حوزه علمیه خواهران یزد نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: همان‌گونه که در دفاع مقدس عموم مردم نقش داشتند، در نشر آن هم نیاز است که حرکت عمومی شروع شود؛ اما متاسفانه زمان زیادی را از دست دادیم و از شهدای طلبه، اطلاعات قابل توجهی نداریم و گذر زمان کار را سخت کرده است.

تولید ۱۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای طلبه و روحانی در «یزد»

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد  گفت: نقد کتاب، تشویق خواهران به ارائه پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، برگزاری دوره‌های مورد نیاز، برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با دفاع مقدس از اهداف تشکیل مجمع نویسندگان در حوزه علمیه خواهران یزد است.

وی از رونمایی چند عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: خوشبختانه چندین کتاب با مشارکت حوزه علمیه خواهران یزد چاپ شده است که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد؛ همچنین در طول سال نیز ۶۰ عنوان کتاب باید تولید داشته باشیم که باید از توان خواهران و ظرفیت آن‌ها استفاده کرد. 

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد با اشاره به ضرورت جمع‌آوری خاطرات همسران شهدا، ایثارگران و شهدای نوجوان، تأکید کرد: برای اینکه داستان کتب جذاب‌تر و علمی‌تر باشد، بهتر است در کنار داستان، تبارشناسی هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار