عضو شورای سیاسی «أنصارالله»:

تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران است

«محمد البخیتی» با بیان اینکه تنها راه برقراری صلح در یمن خروج فوری اشغالگران از آنجا است، گفت: صلح در یمن از رهگذر لغو محاصره همه جانبه این کشور و توقف حملات می‌گذرد.
کد خبر: ۴۷۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ - 06September 2021

تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران از این کشور استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن سخنانی را در خصوص آخرین وضعیت این کشور و لزوم خروج بیگانگان از آنجا مطرح کرد.

این عضو شورای سیاسی أنصارالله تصریح کرد: تنها راه برقراری صلح در این کشور خروج فوری اشغالگران از آنجا است. صلح در یمن از رهگذر لغو محاصره همه جانبه این کشور، توقف حملات و خروج بیگانگان و اشغالگران از این کشور، می‌گذرد.

وی افزود: طبیعی است که دولت نجات ملی یمن به دنبال آزادسازی تمامی اراضی این کشور از لوث اشغالگران باشد. به دنبال آزادسازی وجب به وجب از خاک یمن هستیم. هدف ما آزادسازی یمن از دست نیرو‌های خارجی است.

این عضو شورای سیاسی أنصارالله یادآور شد: حملات ما به مواضع سعودی به این دلیل است که ریاض را وادار به پذیرش فرایند سیاسی کنیم. عملیات‌های نیرو‌های مقاومت یمن در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه سعودی‌ها و ائتلاف تحت رهبری آن‌ها انجام می‌شوند.

پیشتر، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: تنها راه برقراری صلح در یمن پایان محاصره بدون باج خواهی است. اگر ائتلاف سعودی به دنبال صلح است، ابتدا باید محاصره ملت یمن را لغو کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به درخواست‌های آمریکا برای تحقق صلح در این کشور اشاره کرد و گفت: درخواست‌ها برای صلح با متجاوزانی که یمنی‌ها را قتل عام می‌کنند، مردود هستند. ملت یمن از صلح با قاتلان بیزار است.

وی در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس، سعودی‌ها و اماراتی‌ها را در تشدید محاصره ملت یمن کمک می‌کنند. سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می‌دهند؟ طبیعی است که آمریکایی‌ها به دنبال طولانی‌تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

پیشتر «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن مدعی شده بود که جامعه جهانی باید به منظور متوقف ساختن عملیات نیرو‌های یمن در استان مأرب، انصارالله را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها