پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسی

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اظهارات اخیر وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا و جانبداری آشکار آن‌ها از ائتلاف متجاوز سعودی، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۷۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ - 07September 2021

پاسخ محکم وزیر خارجه یمن به همتایان آمریکایی و انگلیسیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، امروز (سه‌شنبه) از آمریکا و بریتانیا خواست تا در تلاش برای برقراری صلح در یمن نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای ایفا کنند.

به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه»، وی در پاسخ به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا که خواستار آتش‌بس فوری از سوی صنعاء شدند، اظهار داشت: «این سخنان می‌بایست خطاب به متجاوزان به یمن که همچنان در حال بمباران، محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت و دارو هستند، صورت می‌گرفت».

هشام شرف افزود: «این اظهارات تلاشی است برای بر هم زدن قواعد بازی در مقابل جهانیان، و انداختن توپ به زمین صنعاء به طوری که گویی، صنعاء متجاوز و طرف شروع‌کننده این جنگ ظالمانه است».

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، مواضع واشنگتن و لندن را در چارچوب نفاق و دورویی بین‌المللی و سیاسی دانست که هدف از آنراضی نگه داشتن رژیم سعودی برای تداوم خرید اسلحه است.

وی در ادامه بر اهمیت و ضرورت توقف جانبداری آشکار آمریکا و بریتانیا از عربستان سعودی، صادرات اسلحه به این کشور و حمایت‌های لجستیک از ریاض و نیز فشار بر آن برای بازگشایی فرودگاه صنعاء، رفع محاصره علیه بنادر یمنی برای وارد شدن مشتقات نفتی، مواد غذای و انسانی به یمن، تاکید کرد.

وزیر خارجه یمن همچنین بر اهمیت برداشتن چنین گام‌های انسانی و ضروری برای اعتماد‌سازی و عادی‌سازی اوضاع و آغاز برداشتن گام‌های لازم برای آتش‌بسی فراگیر و حرکت به سوی حل و فصل سیاسی، مذاکرات، تحقق صلحی عادلانه، برقراری امنیت و ثبات در یمن تاکید کرد.

پس از انجام موفق عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک سعودی، موسوم به «موازنه بازدارندگی هفتم»، واشنگتن و لندن ضمن محکوم کردن این عملیات علیه ائتلاف متجاوز سعودی از صنعاء خواستند که با آتش بس جامع و فوری موافقت کند و برای حل و فصل دیپلماتیک و پایان دادن به درگیری‌ها در چارجوب مذاکرات سازمان ملل تلاش کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار