کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ دفاع مقدس در هر زمان و مقطعی کاربرد دارد

ترقی گفت: فرهنگ دفاع مقدس هرگز از بین نخواهد رفت و محدود به یک برهه یا مقطع خاص زمانی نیست، بلکه در همه زمان‌ها کاربرد دارد.
کد خبر: ۴۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 27September 2021

فرهنگ دفاع مقدس در هر زمان و مقطعی کاربرد داردحمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص لزوم توجه به فرهنگ جهادی در شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: امروز کشور ما نیازمند کار جهادی و توسعه این فرهنگ است و اگر روحیه و فرهنگ دفاع مقدس در کشور بسط و توسعه پیدا کند، قطعاً بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه که جمهوری اسلامی را در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس صاحب موفقیت و پیروزی‌های پی‌درپی کرد برخورداری مردم، مدیران و فرماندهان و رزمندگان از روحیه جهادی بود اما متأسفانه امروز این فرهنگ و روحیه در کشور ما کم‌رنگ شده و مفاهیم و باور‌های مادی و دنیوی جایگزین جهاد، ایثار و شهادت شده است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: طبیعتاً هر ملتی اگر بخواهد به موفقیت دست یابد، باید روحیه جهادی داشته باشد؛ چون بدون تلاش و روحیه جهادی نمی‌توان به دستاورد‌های مهم و تعیین‌کننده دست یافت.

ترقی معتقد است: اگر عزم عمومی و فرهنگ جهادی در دولت سیزدهم اولویت و در دستور کار قرار داشته باشد می‌توان نسبت به بهبود شرایط امیدوار بود.

وی با بیان این‌که ما از توسعه‌یافتگی در تمام ابعاد فاصله داریم، تأکید کرد: برای جبران خلأ‌های موجود و کاهش فاصله با جهان توسعه‌یافته باید روحیه جهادی داشت و قطعاً با حرکت معمولی و عادی نمی‌توان این فاصله را کاهش داد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در زمان جنگ تحمیلی دشمن از بُعد نظامی به ایران فشار وارد می‌کرد اما با روحیه جهادی توانستیم بر این فشار‌ها غلبه کنیم. امروز جنگ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و مشاهده می‌کنیم که دیگر ابعاد غیر نظامی در دستور کار دشمن قرار گرفته؛ لذا با تأسی از روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس خواهیم توانست در میدان‌های جدید هم موفق شویم.

ترقی خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس هرگز از بین نخواهد رفت و محدود به یک برهه یا مقطع خاص زمانی نیست بلکه در همه زمان‌ها کاربرد دارد؛ بنابراین ضروری است تا زمانی‌که اهداف و آرمان‌های ملی ما به طور کامل محقق نشده، دستاورد‌های دفاع مقدس و روحیه جهادی حفظ و رعایت شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها