امام جمعه ابرکوه:

امید، موتور محرکه و قطب نمای حرکت حق است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: امید، موتور محرکه و قطب نمای حرکت حق است که در ماجرای عاشورا و اربعین به وضوح دیده می‌شود و حتّی یک سخن و یا روحیه ناامیدی در این جریان یافت نشد بلکه همه زیبایی  و امید بود.
کد خبر: ۴۷۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ - 10September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت اسلام «سیدابراهیم حسینی» امام جمعه «ابرکوه» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به پایان ماه محرم و برگزاری بخش اوّل سوگواری مسلمانان جهان اظهار داشت: با شروع ماه صفر، بخش دوّم سوگواری‌ها در مصائب آل اطهر فرا رسید، زیرا، حادثه کربلا و ماجرای اربعین عامل تحوّل در جامعه شد و نورامید را در دل‌های مردم تاباند.

وی بابیان اینکه ظاهر حادثه کربلا شکست نظامی، امّا باطن این قضیه پیروزی معنوی بود، اظهار کرد: ظاهر حادثه کربلا پیروزی شمشیر بود، امّا باطنش پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی حق بر باطل بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: امید، موتور محرکه و قطب نمای حرکت حق است که در ماجرای عاشورا و اربعین به وضوح دیده می‌شود و حتّی یک سخن و یا روحیه ناامیدی در این جریان یافت نشد بلکه همه زیبایی  و امید بود.

حسینی ادامه داد:، امّا دل‌های آلوده به گناه ما شنونده بسیاری از این پیام‌ها و گیرنده درس‌های عزّت بخش مکتب اهل بیت (ع) نیست و علّتش هم این است که در کشور، ما انقلاب کردیم، امّا سرنوشت انقلاب را عوامل انحراف و نفوذی در دهه‌های گذشته به دست گرفتند.

خطیب جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به اوضاع کنونی افغانستان افزود: مجموعه‌ای با سابقه دهشت افکنی (تروریستی) و اندیشه منجمد، افغانستان و کابل را تصرف می‌کند و خود را حاکم می‌داند، امّا در نخستین اقدام جایگاه وزارتی برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها