وزیر امور خارجه:

رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین ادامه دارد

امیرعبداللهیان گفت که رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۷۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ - 10September 2021

رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین ادامه داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (جمعه) در پستی در اینستاگرام در خصوص آخرین وضعیت اعزام زوار اربعین نوشت:

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین حسینی (ع) برای اعزام زمینی‌ و هوایی به کربلای معلی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: البته هموطنان عزیز می دانند که امسال به دلیل محدودیت‌های جدی کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زوار، به هیچ وجه امکان پیاده روی میلیونی اربعین به داخل عراق وجود نداشته و حتی افزایش تعداد نیز با محدودیت قابل توجهی همراه است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به تلاش و پیگیری‌های خود ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ شهریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد و همتای عراقی هم گفت که موضوع را بررسی کرده و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

بعد از این تماس تلفنی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه ۱۸ شهریور دستور افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین را صادر کرد و بدین ترتیب ۶۰ هزار زائر ایرانی با توجه به شرایط اعلام شده توسط عراق امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا کنند. پیش از این دولت عراق با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار