دفاع پرس گزارش می‌دهد:

یمنی‌ها با کدام موشک‌‌ از جنس موشک های شهید طهرانی‌مقدم قلب آل سعود را نشانه گرفتند+مختصات

بکارگیری دفاع هوشمندانه، و تنبیه متجاوز با استفاده از استراتژی مرحله‌ای جهت ایجاد توازن وحشت، باعث شد تا ارتش یمن در روزهای اخیر نسل جدیدی از موشک‌های خود را با نام زلزال به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۴۷۶۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 06June 2015

یمنی‌ها با کدام موشک‌‌ از جنس موشک های شهید طهرانی‌مقدم قلب آل سعود را نشانه گرفتند+مختصات

گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس: تجاوز عربستان به خاک یمن از 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین سال جاری با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی، با نام عملیات «طوفان قاطعیت» آغاز شد، و از 2 اردیبهشت با نام عملیات «بازگرداندن امید» ادامه یافت.

عربستان سعودی این عملیات را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیسجمهور مستعفی و متواری یمن و ضد انصارالله که «صنعا»، پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال این کشور را در اختیار دارند، انجام داد.

بنابراعلام منابع خبری، شمار مجروحان این تجاوز نیز تاکنون به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

**استراتژی صبر در مقابله با تبلیغات سوء عربستان

ارتش یمن به دلیل فضاسازیهای تبلیغاتی عربستان سعودی مبنی بر اقدام موشکی انصارالله جهت تخریب اماکن مقدس این کشور، از استراتژی صبر و سکوت پیروی کرد؛ تا بدین ترتیب هم پاسخ سیاهنمایی رژیم سعودی را داده باشد، و هم افکار عمومی ملل اسلامی را نسبت به صلحطلبی خود، و ددمنشی آل سعود آگاه سازد.

براساس این گزارش، در پی ادامه حملات هوایی عربستان سعودی و ایجاد شرایط بحرانی برای ملت یمن، انصارالله با رویکرد پاسخ متقابل، سیاست راهبردی خود را در مقابله با سعودیها تغییر داده و در این رابطه با استفاده ازموشکهای کوتاهبرد «النجم الثاقب» عرصه جدیدی را جهت پاسخگویی به تهاجمات وحشیانه عربستان باز کرد.

**تغییر استراتژی انصارالله با رویکرد پاسخ متقابل

به گزارش منابع خبری، موشک النجم الثاقب یک موشک کوتاهبرد است که در دو مدل متفاوت 1و2 توسط متخصصان یمنی ساخته شده، و در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است.

شبکه خبری المسیره یمن درباره مختصات و برد عملیاتی این موشکها گزارش می دهد: موشک "نجم الثاقب-1"، چهل و پنج کیلومتر برد دارد و در سر جنگی آن مواد منفجرهای به وزن 50 کیلوگرم کار گذاشته شده است، که توانایی ضربه زدن به استحکامات دشمن را دارد.

همچنین این شبکه میافزاید: موشک "نجم الثاقب - 2" بیش از 70 کیلومتر برد عملیاتی دارد، و با سر جنگی 75 کیلوگرمی،  توانایی لازم را جهت انهدام اهداف زمینی و تاسیسات امنیتی دشمن را دارد.

بی تردید استفاده از این موشکها توانست سعودیها را متوجه آغاز فصل نوینی از جنگ کرده و به آنان بفهماند که اگر این کشور قابلیت پدافندی لازم را جهت مقابله با جنگندههای متجاوز ندارد، اما توانایی پاسخگویی و مقابله به مثل را با استفاده از توان موشکی داراست.

**زلزال موشک جدید انصارالله/ ایجاد توازن وحشت با استراتژی موشکی

دفاع هوشمندانه و تنبیه متجاوز با استفاده از استراتژی مرحلهای جهت ایجاد توازن وحشت، باعث شد تا ارتش یمن در روزهای اخیر نسل جدیدی از موشکهای خود را با نام «زلزال» به نمایش بگذارد. این موشکها که از  150 کیلومتر تا 350 کیلومتر برد دارد در کلاس خود از قابلیتهای لازم جهت تخریب تاسیسات نظامی و استراتژیکی دشمن برخوردارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، موشک "زلزال" در کلاس بین موشک فجر و فاتح قرار دارد، و ضریب خطای آن در پرتاب 300 کیلومتری، کمتر از 50 متر است.

این موشک در اوایل دهه 70 در ایران ساخته شد، و از آن بهعنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکایی اطراف نام برده میشود.
 


 

موشکهای زلزال به لطف بهرهمندی از پرتابگرهای تماممتحرک و نیمهمتحرک، امکان شلیک از هر نقطهای را دارند.

**احتمال استفاده از موشکهای بالستیک

از آنجا که امنیت ملی کشورعربستان تاکنون به طور جدی مورد تهدید قرار نگرفته است، به نظر میرسد استفاده از موشکهای میان برد، اثر لازم را جهت برقراری توازن قوا در این منازعه داشته باشد، لذا هر چه بر برد و قابلیت تخریبی این موشکها افزوده شود، عربستان سعودی بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت، از این رو احتمال استفاده از موشکهای بالستیک در مراحل بعدی از سوی انصارالله پیشبینی میشود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ساکنان روستاهای الخوجره، الطوال و الحثیره در جنوب عربستان در پی استفاده موشک زلزال توسط یمنیها، از این روستاها فرار کردند.

شایان ذکر است چندی پیش ارتش یمن استفاده از موشک زلزال را اعلام کرد، و شبکه المسیره هم تصاویری از حملات موشکی به پایگاههای ارتش عربستان با استفاده از موشکهای زلزال را پخش کرد. این برای اولین بار است که انتشار تصاویر موشکها و تجهیزات نظامی یمن، باعث فراری شدن سعودیها در نقاط مرزی با یمن میشود. ارتش یمن با انتشار این تصاویر نشان داد، نمیگذارد تجاوز عربستان به این کشور، بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
از هواداران شیعیان یمن.
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
13
به امید موفقیت روز افزون انصار ا... .
مهدی
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
13
شهید عزیز تهرانی مقدم خودت در بین ما نیستی ولی حمایت تو از مردم مظلوم همچنانم باقی است
یاور گلدوز مطلق
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
6
سلام خدا بر مجاهدان راه حق.
درود خدا بر ارواح طیبه شهدا (شهید مقدم و یارانش)
درود خدا بر حزب الله
سلام بر انصار الله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار