حماس:

هیچ مبادله اسرایی با دشمن جز با آزادی قهرمانان عملیات جلبوع انجام نخواهد شد

سخنگوی کتائب القسام شاخه نظامی حماس ضمن تاکید بر حمایت مقاومت از انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری گفت که هیچ مبادله اسرایی جز با آزادی قهرمانان عملیات تونل آزادی از زندان جلبوع انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ - 11September 2021

هیچ مبادله اسرایی با دشمن جز با آزادی قهرمانان عملیات جلبوع انجام نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوعبیده» سخنگوی کتائب شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد، تصمیم فرماندهی گردان‌های القسام و مقاومت بر این است که مبادله آتی اسرا جز با آزادی این اسرای قهرمان انجام نخواهد شد.

به گزارش فلسطین الیوم، ابوعبیده گفت: ما در کتائب القسام امروز به وضوح اعلام می‌کنیم تا خانواده‌های اسرا و همچنین دوست و دشمن بشنوند؛ اگر قهرمانان تونل آزادی در جلبوع خود را این‌بار از زیر زمین آزاد کردند و پیام خود را به دنیا رساندند، ما به آن‌ها و اسرای آزاده ما وعده می‌دهیم که آن‌ها به اذن پروردگار از روی زمین آزاد خواهند شد.

وی افزود: در مبادله آتی اسرا، زندانبانان رژیم صهیونیستی خودشان در‌های زندان‌ها را برای این اسرای قهرمان بازخواهند کرد و آن‌ها به اذن پروردگار و با یاری او سربلند بیرون خواهند آمد.

سخنگوی کتائب القسام گفت: فرماندهی مقاومت از نزدیک اتفاقات مربوط به عملیات آزادی اسرا از زندان جلبوع را از زمان اجرای این عملیات تا به این لحظه زیر نظر داشته است.

ابوعبیده گفت: فرماندهی القسام با افتخار به قهرمانان عملیات جلبوع می‌نگرد. کسانی که امت اسلامی و ملت فلسطین را با عملیات جسورانه و قدرتمند خود در طراحی و اجرا سربلند کردند، عملیاتی که بار دیگر شکنندگی نظریه امنیت دشمن صهیونیستی را نشان داد، حقیقتی که هر بار فرزندان ملت فلسطین با اراده خود ثابت کرده‌اند.

وی افزود: بازداشت مجدد فرزندان قهرمان عملیات تونل آزادی حقیقت کار افتخارآمیز آن‌ها را پنهان نمی‌کند و تنها افتخار ملت فلسطین به شجاعت و استواری اسرای مقاوم را بیشتر کرده است و چهره قهرمان این مردان بزرگ را از بین نمی‌برد؛ کمااینکه چیزی از ننگ بزرگ برای نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی و همه موجودیت این رژیم کم نمی‌کند و هرگز منجر به ترمیم چهره شکست‌خورده دشمن و نهاد‌های آن نمی‌شود.

ابوعبیده خطاب به فلسطینی‌ها در کرانه باختری هم گفت: ما در کتائب القسام و مقاومت فلسطین در برابر تهدید‌های دشمن علیه هموطنانمان و رزمندگانمان در کرانه باختری و در جنین و اردوگاه آن تاکید می‌کنیم که اردوگاه جنین و انقلابیون و قهرمانان آن تنها نیستند و به دشمن اجازه تعرض به آن‌ها را نمی‌دهیم و به تکلیف دینی و ملی خود در دفاع از آن‌ها عمل می‌کنیم.

او افزود: ما امروز دست ملت و اسرای قهرمان خود را در قیام شرافتمندانه‌شان علیه رژیم صهیونیستی می‌فشاریم و به آن‌ها می‌گوییم غصه نخورید و نگران نباشید، پشت شما مقاومت ثابت قدم و سرسخت ایستاده است.

سخنگوی کتائب القسام با اسرای فلسطینی نیز تجدید پیمان کرد و خطاب به آن‌ها گفت:‌ای اسرای آزاده ما با شماییم و پشت شما را خالی نمی‌کنیم و همیشه مانند گذشته در کنار شما خواهیم بود و اجازه نمی‌دهیم دشمن هر بلایی بخواهد سر شما بیاورد.

ابوعبیده گفت: ما در سالگرد تجلیل روز مقاومت که فردا دوازدهم سپتامبر مقارن با سرکوب اشغالگران در غزه است، بر درستی رویکرد و راهبرد خود در مقاومت برابر اشغالگران و آمادگی برای نبرد مقدس آزادسازی سرزمین، ملت و مقدسات تاکید می‌کنیم.

شش اسیر فلسطینی هفته گذشته موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند.

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرده بود و روز جمعه (دیروز) دو تن از این اسرا را بازداشت کرد و رسانه‌های این رژیم صبح امروز (شنبه) نیز از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تاکنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها