شهید «اکبر آذربایجانی»:

امام خمینی ادامه‌دهنده حماسه کربلاست

شهید «اکبر آذربایجانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: کربلا حماسه‌ای که رهبری چون حسین (ع) و ادامه‌دهنده‌ای چون خمینی و پیروی چون رزمندگان و ایثارگران را دارد.
کد خبر: ۴۷۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «اکبر آذربایجانی» در دهم شهریور ۱۳۴۲ در شهر قزوین به دنیا آمد. وی دانشجوی دوره کارشناسی در رشته زبان‌ و ادبیات فارسی بود. اکبر آذربایجانی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در یازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

دفتر ثبت گناهان

برادر شهید اکبر آذربایجانی در خاطره ای می نویسد؛ اکبر برای این که حساب کارهایش دستش باشد، یک دفترچه تهیه کرده بود که در آن گناهانش را ثبت می‌کرد. دفترچه را تاریخ زده بود و تقریباً دو ماه هم از تهیه و نوشتن دفتر گذشته بود. یک روز من و برادرم رفتیم سراغ دفترچه‌اش تا ببینیم چه گناه هایی را ثبت کرده است. دفتر را شروع کردیم به ورق زدن، اما هر چه ورق می زدیم هیچ چیز درونش ندیدیم، دفترچه‌اش پاک و سفید بود.

شهید «اکبر آذربایجانی» در وصیت‌نامه خود آورده است:

سخن، بسیار است اما به زبان آوردن و نگاشتن آن بسیار مشکل؛ زیرا حرف از حماسه است، حماسه ای که تاریخ، بعد از کربلا نظیری به خود ندیده است. حماسه ای که از کودک شش ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله، حماسه آفرینان آن هستند که مفسران، مورخان، تحلیلگران و نویسندگان متبحر، کارآمد و کارکشته از درکش عاجز و ناتوانند، چه رسد به این قلم لرزان! حماسه ای که رهبری چون حسین (ع) و ادامه دهنده ای چون خمینی و پیروی چون شما را دارد که همه چیزتان را در راه این حماسه قربانی می کنید.

به دوستانم بگویید که قدر خودشان را بدانند و عمرشان را به پوچی و فکرهای کودکانه هدر ندهند و به فکر آینده و دنیا و آخرت خود باشند؛ زندگی را جدی بگیرید! و باز سفارش می کنم به نماز که آن را بی اهمیت نپندارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها