معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی:

تمامی کارکنان ناوگروه ۷۵ نداجا دانش‌آموخته مراکز آموزشی کشور هستند

ناخدایکم «مطلّبی» گفت: تمامی افسران ناوگروه ۷۵ اعزامی نداجا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و درجه‌داران در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت آموزش دیده‌اند.
کد خبر: ۴۷۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ - 12September 2021

تمامی کارکنان ناوگان اعزامی ۷۵ نداجا دانش آموخته مراکز آموزشی کشور هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ناخدایکم «ابوطالب مطلبی درکانی» معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با تبریک موفقیت بزرگ در ماموریت دریایی ناوگره ۷۵ نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) که فرمودند باید دست بالا در دریا را داشته باشیم، اجرا کردند.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارکنان این ناوگروه دانش آموخته مراکز آموزشی کشور هستند، تصریح کرد: تمامی افسران ناوگروه ۷۵ اعزامی نداجا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و درجه داران در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت آموزش دیده اند. تا چند سال پیش کارکنان نیروی دریایی متشکل از دانش آموختگان خارجی هم بود، اما الان از ستاد فرماندهی تا پایین‌ترین گروه دانش آموخته داخل کشور هستند که نشانگر بومی سازی و خودکفایی در نیروی دریایی ارتش است.

ناخدا یکم مطلبی با تاکید بر اینکه موفقیت این ماموریت اعتبار ناوگان دریایی ایران را در جهان چند برابر کرد، اظهار داشت: ورود به آب‌های آزاد دور دست کار بسیار سخت و بزرگی است؛ استکبار جهانی در ابتدا منکر توانمندی‌های ایران میشد، ولی ما با عبور از چندین اقیانوس، تنگه و دریا، عظمت و قدرت نیروی دریایی کشورمان را به نمایش گذاشتیم و به مدت ۱۳۳ روز پرچم خود را در آب‌های مهم به اهتزاز در آوردیم.

معاون تربیت و آموزش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با بیان اینکه، دوستان از این ماموریت خوشحال و دشمنان ناراحت شدند، گفت: پیام مهم این ناوگروه به دوستان و دشمنان این است که دوستان ما هر کجا به کمک نیاز داشته باشند به یاری شان خواهیم شتافت و دشمنان هم فهمیدند هر کجا باشند در تیررس نیروی دریایی هستند.

وی افزود: این ماموریت تجربه مهمی برای مراکز آموزش، صنایع دریایی و نیروی دریایی به همراه داشته است و همه به ویژه دشمنان متوجه پیشرفت ما شدند.

معاون تربیت و آموزش دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه اینگونه ماموریت‌ها نیاز به آموزش بالایی دارد، گفت: موفقیت ناوگان ۷۵ اعزامی نیروی دریایی ارتش نشانگر آموزش خوب افسران و درجه داران است؛ این سفر دریایی صد و سی و سه روزه تحمل شدیداً بالایی نیاز دارد که نیازمند آموزش مناسب علمی، جسمی، روحی و روانی است.

ناخدا یکم مطلبی با بیان اینکه از تجربیات کارکنان، مدیریت دانش اتفاق خواهد افتاد، گفت: باید در آینده از تجربه و دانشی که این کارکنان به دست آورده اند برای انتقال به نسل‌های آینده دانشجویان علوم دریایی استفاده شود و بسیار امیدواریم با استفاده از این تجربیات ماموریت بعدی اعزام ناوگروه به قطب باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها