یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

سفرهای استانی؛ تزریق امید در دل جامعه

حضور میدانی رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی کشور در مناطق محروم کشور و پیگیری مشکلات مردم این منطقه، امید به زندگی را در دل مردم جامعه تزریق کرد.
کد خبر: ۴۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 14September 2021

سفرهای استانی؛ تزریق امید در دل جامعهگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در قامت رئیس جمهور دولت سیزدهم پس از اسکان یافتن در پاستور در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفت.

در این سفر غیر منتظره جمعی از اعضای کابینه‌اش از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه او را همراهی کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی در این سفر تاکید کرد که دولت نسبت به تمام مردم کشور وظیفه دارد، اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است. مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: باید با تلاش شبانه روزی نسبت به جبران عقب ماندگی‌ها اقدام کنیم، این کار با یک روحیه جهادی و بسیجی شدنی است و باید مانند دوران دفاع مقدس برای رفع مشکلات عمل کنیم.

ایستگاه بعدی رئیسی استان محروم سیستان و بلوچستان بود حضور نزدیک و آشنا شدن با مشکلات مردم، مدیران و مناطق مختلف ازجمله برنامه‌های این سفر دو روزه بود. در ادامه این سفر‌ها استان خراسان جنوبی هم در لیست بعدی رئیسی قرار گرفت؛ رئیس جمهور با بازدید‌های سرزده از مناطق محروم و پیگیری مشکلات مردم این منطقه امید به زندگی را در دل مردم جامعه تزریق کرد.

وقتی رئیس دولت سیزدهم در میان مردم مشکلاتشان را از نزدیک لمس می‌کند و ارتباط مستمر با آن‌ها دارد مطمئننا ثمراتش در تقویت پیوند ناگسستنی بین نظام و مردم احساس می‌شود.

یکی از الزامات حکمرانی توجه به همه اقشار جامعه است با توجه به اینکه تنوع اقلیمی، اقوام و طوایف در کشورمان گسترده است و این کثرت ضرورت توجه به همه اقشار جامعه را بیشتر نشان می‌دهد. رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی کشور بدون واسطه در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرد آن هم در شرایطی که کشور دوران بحرانی ویروس کرونا را می‌گذراند بسی ارزشمند و قابل تقدیر است.

حضور میدانی رئیسی در مناطق محروم کشور گامی است برای تحقق عدالت محوری موضوعی که متاسفانه چند سالی است که به یغما رفته و فاصله طبقاتی میان قشر ضعیف و غنی بیشتر شده است و همواره در جامعه مورد نقد بوده است که امید داریم در دولت مردمی سیزدهم این موضوع مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و هیات دولت در اینباره تصمیم‌های اساسی و کاربردی بگیرند، چون رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر آن تاکید کردند و فرموده‌اند با عدالت فاصله داریم و نباید چنین چیزی در کشور باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اخیرا در دیدار با اعضای هیئت دولت سفر رئیس‌جمهور به خوزستان را جلوه‌ای از مردمی بودن دانستند و تاکید کردند از منش‌های اشرافی‌گری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن باید دوری شود و بازگشت دولت به آغوش مردم و مردمی بودن دولت سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که نظام بتواند با افزایش سرمایه اجتماعی، پشتیبانی مردم را همراه خود داشته باشد.

متاسفانه چند سالی است که از فقدان نگاه مسئولانه و مدیریت دلسوزانه در مواجه با مشکلات کشور مخصوصا مناطق محروم رنج می‌بریم. ‏امیدواریم دولت سیزدهم در تعامل با مردم که ذخیره نظام هستند مدیریت جهادی و ضد فساد را در کشور توسعه دهد تا آرامش و رفاه به جامعه بازگردد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار