با حضور وزرای دفاع و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» آغاز شد

سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور وزرای دفاع و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجموعه ورزشی صنایع دفاع برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 13September 2021

سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» آغاز شد/ صدور مجوزمصرف اضطراری واکسن فخرابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سازمان صنایع دفاع و با تزریق به سردار الله‌ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع آغاز شد.

براساس این گزارش، در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.

به گفته رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن‌های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.

در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹ آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در هشت خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.

در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم حضور داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها